KiemeltMotorokMotorozás

A legjobb motorkerékpárok kisebb motorosoknak: Ülésmagasság 76 cm alatt

Honda CMX500 Rebel 2022 bobberMit tehet az a bájker, akinek a magassága inkább alacsonyság, ezért nehezen talál magának olyan motorkerékpárt, amiről biztonságosan leér a lába. Azt mondom, 160 cm-es testmagasság alatt a 76 cm-es ülésmagasság még egész jó lehet, de vajon milyen motorok vannak ebben a csapatban?

Rendszeresen előforduló kérdés a Csajok a motoron Facebook csoportjában, hogy alacsony testalkattal milyen motorban gondolkodhat, aki motorozni szeretne. Az már általában a motoros iskolában kitűnik, hogy nem minden iskola van felkészülve az alacsonyabb testalkatú sofőrökre. Pedig tévedés azt gondolni, hogy  csak a nők lehetnek alacsonyak és csak őket érinti ez a probléma.

A motoros iskolákban fellelhető naked bike-ok is többnyire gyári állapotúak, ezért ha valakinek a magassága 160 cm környékén, esetleg ez alatt van, jó ha előre egyezteti, hogy lesz-e olyan motor a kategóriájában, amiről leér alába és le is tud majd vele vizsgázni. Máskülönben előfordulhat, hogy saját motor kell majd, azt meg jogosítvány nélkül nem túl egyszerű eljuttatni a rutinórákra. De ez egy másik probléma.

Tehát nézzük, milyen motorkerékpárok vannak a piacon 76 cm alatt!

Ha csakis gyári állapotú modellek között nézelődünk, meg kell állapítani, hogy többnyire a chopper-cruiser kategória az, amelynek ilyen alacsony az ülése. Ez az a típus, amitől jó eséllyel mindenkinek leér majd a lába, és akinek 160 cm alatt van a magassága, legjobb, ha ebben a stílusban válogat. Meglepő, de még a legtöbb robogónak is jóval magasabb ennél az ülése.

És még egy apró adalék, ami miatt vásárlás előtt mindenképp kell egy üléspróba: előfordulhat, hogy a gyári adatok alapján az ülés alacsonynak tűnik, de ha a motorkerékpár idomzata széles, akkor ott elveszítjük a magasságnál megnyert centiket, és lehet, hogy mégis nehezen érjük el a talajt teli talppal.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

BMW

Új BMW R18 M és R 18 Aurora a Motor Bike Expón Veronában

Nem gondolnánk, hogy a BMW-nek van olyan modellje, aminek alacsonyabb az ülése 76 cm-nél, hiszen elsőre a legtöbb embernek a magas építésű túraendurók, a GS modellek ugranak be a márka hallatán maz utóbbi időben. Mégis van egy modell a palettán az R18 személyében, amelynek mindössze 69 cm magas (alacsony) az ülése.

Harley-Davidson

A Harley-Davidson modelljei között számtalan olyat találunk, aminek az ülésmagassága a meghatározott 76 cm alatt van, azonban a big twinek általában szélesek, nem kimondottan alacsony bájkereknek tervezték őket. Persze a cég tisztban van vele, hogy már anők is szeretnének Harley-t vezetni (így nevezik hivatalosan az alacsony motorosokat), ezért időről-időre kihoznak alacsonyabb modelleket, mint pl.2011-ben a Sportster SuperLow-t, aminek az ülésmagassága mindössze 695 mm volt.

Ló vs Harley-Davidson Sportster SuperLow XL883L

Az új modellek közül a Sportster S is ilyen belépő modell a legendás márkánál, aminek az ülésmagassága mindössze 73,4 cm.

Honda

Honda CMX500 Rebel 2022 bobber
180 cm és 160 cm a Rebel mellett

A Honda szátalan modellt kínál alacsonyabb motorosoknak, de kimondottan a 76 cm-es ülésmagasság kategória alatt mégis keveset találunk. De itt van mindjárt a kedvencem, a Honda CMX 500 Rebel a maga 69 cm-es ülsémagasságával, de aki nagyobb erőgépet szeretne, az 1100-es változatról is le fog érni a lába, hiszen az is alig magasabb, mint 69,8 cm.

És hogy ne legyünk annyira szigorúak, a 125-ös kategóriából is van egy modell, ami ugyan 1 mm-re kicsúszik a meghatározásból, de ezt a csekély eltérést elnézzük a Gromnak. Szerintem nem ezen a milliméteren fog múlni, vagy ha igen, akkor az illető sofőr vékonyabb nadrágot vesz fel, és már meg is oldódott a probléma. De így legalább beleszuszakoltunk egy nem choppert is a felsorolásba.

Hyosung

Hyosung GV650 Aquila 2010
Hyosung GV650 Aquila 2010

Habár mostanában nemigen hallani róla – egyszer volt szerencsém tesztelni egyet – a Hyosung Aquila ülésmagassága is mindössze 710 mm. A modellből létezik 125-ös 250-es és 650-es változat is, tehát a kezdőktől a haladó motorosokig mindenki megtalálja a neki való teljesítményt.

Indian

Az Indian márka szintén elsősorban a cruisereiről híres, és ahogy azt gondolhatjuk is, a modelljei mind megfelelnek a 76 cm-es korlátnak. A legkisebb Indián, a Scout ülésmagassága 64,9 mm, de a Chief ülése is csak 66,2 mm.

Kawasaki

Kawasaki Vulcan S 2021 cruiserIgen, jól sejted, a Kawasaki palettáján is csak az egyetlen cruiser ülése fér át a 76 cm-es mérce alatt. Ez a modell nem más, mint sok motoros nő nagy kedvence, a klasszikus Vulcan modern kistesója, a Vulcan S. A modell ülésmagassága 705 mm, úgyhogy a legalacsonyabbaknak is biztonságosan leérhet róla a lába.

Suzuki

A Suzukinak is van cruiser modellje, a Boulvard és annak változatai.természetesen ez a modell is alacsony, mindössze 70 cm-es üléssel rendelkezik. A magyar importőr honlapján azonban nem található róla információ, ugyhogy inkább nem is szóltam.

A régebbi cruiser modellek, mint az Intruder, a Marauder vagy a Volusia szintén jó választás lehetnek, ha az a cél, hogy biztonságosan leérjen a lábunk amotorról.

Triumph

A Triumph márkáról az angol filmek, a klasszikus motorok és a modern klasszikusok jutnak először az eszembe, pedig tudom, hogy szuper sportmotorjai is vannak. De ha az ülés alacsonysága alapján válogazunk, az előbb felsoroltak között kell nézelődnünk. A Rocket 3 ülésmagassága például nagyon szűken, demég belefér a listánkba a 75 cm-rel.

Project Transylvania – Egy nő és egy Triumph Bonneville Erdélyben

A Bonneville Speedmaster ülésmagassága 71 cm, ami szintén jó választás lehet, ha valaki a klasszikus angol márkát preferálja.

Yamaha

A Yamaha a chopper/cruiser kategóriát egy jó ideje eldobta már, pedig voltak/vannak népszerű modelljei, amik szóba jöhetnek, ha az alacsony ülésről esik szó. Ilyenek voltak az XV 535 Virago vagy a Drag Star, mindkét modellből sokat eladtak.

 

Sajnos az utóbbi évek nem kedveznek a cruiserek kategóriájának, minden gyártó a túraendurók felé nyit (aztután az elektromos motorkerékpárok felé). Megfeledkeznek a chopperrajongókról, és arról, hogy vannak olyan alacsony motorosok, akiknek egy túraenduróról nem ér le a lába a földig. Egyáltalán.

De persze valószínű, hogy a kereslet is csökkent a kategória iránt, és nőtt a túraendurók irányában.

Azért még nincs minden veszve, mert a használt piacon találni még jó állapotú, alacsony choppereket. És azért a fent felsorolt kínálat sem annyira elkeserítő.

 

[wpdiscuz-feedback id=”ihlzf2wt4u” question=”Te kedveled a choppereket vagy te is inkább a túraendúrók felé kacsintgatsz? ” opened=”0″]Te kedveled a choppereket vagy te is inkább a túraendúrók felé kacsintgatsz? [/wpdiscuz-feedback]

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük