fbpx

Húsvéti piros tojás – 2007-es Yamaha Midnight Star 1300 teszt

mindnight13001534“A férfiak jobban szeretik, ha az övék nagyobb.” – mondta kollégám gyenge próbálkozásomra. “De nem a méret a lényeg… nem szeretnéd mégis inkább a pirosat? Csajozni az is pont olyan jó…” – válaszoltam, de tekintetén tisztán látszott, hogy ez most nem jött be.

Sokszor előfordult már velem, hogy a tesztmotorig való eljutás vagy épp a hazafelé vezető út sokkal kalandosabbra sikerült, mint maga a motorozás vele. Ez szinte már nem is furcsa, hiszen ezek a mai motorok már mindent tudnak, túl sok meglepetés nem érheti az embert. A mérnökök egyszerűen nem hibázhatnak, minden eszköz a kezükben van, hogy a mai technikához mérten a legtökéletesebbet alkossák meg.

Azért az, hogy sofőrünk a péntek délutáni csúcsforgalomban a Keleti pályaudvarnál félreállt és közölte, hogy innen nem hajlandó tovább vinni minket kocsival, megdöbbentett. Évek óta csak annyi ideig ülök buszra, amíg elmegyek az autóért vagy a motorért a szervizbe.

Teljes motoros felszerelésben, bukósisakkal a kezemben, hátizsákkal a hátamon utazni a piros hetesen a végállomásig nem éppen álmaim netovábbja. Egyetlen előnye talán annyi volt, hogy végre megláttam a piros hetes másik végállomását is. Ennél az útnál bármi csak jobb lehet.

mindnight13001519

Az „Éjféli csillag” a Yamaha Drag Star modellsorozatának vadonatúj, nagy teljesítményű, megnövelt hengerűrtartalmú, 60 fokos, V2-es, folyadékhűtéses, benzin-befecskendezéses motorral szerelt változata. Ettől az évtől 1300- és 1900 köbcentiméteres hengerűrtartalommal kapható.

Ahogy a szalon udvarán álltunk, és sorban tolták ki a két motort, kollégámmal tippeltünk, hogy melyik lehet a kicsi, és melyik a nagy. Amíg csak az egyiket láttuk, mindketten arra tippeltünk, hogy ennél már nem lehet nagyobb, de tévedtünk. Egymás mellett összehasonlítva az arányokat már egyértelmű volt a rejtvény megoldása.

Még több kép a galériában

Talán az 1100-es Drag Star már nem szorul bemutatásra. Nagyjából minden olvasónak beugrik, hogy egy viszonylag nagy méretű cirkálóról van szó, ha ez a motor kerül szóba. Akkor most ehhez adjunk hozzá hosszában három, széltében pedig három és fél centimétert, és megkapjuk az 1300-ast, ha pedig hosszában tizenkettő, széltében pedig tizenöt és fél centit adunk hozzá, akkor nagyjából megkapjuk az 1900-as méreteit. Gondolom most már mindenki számára világos, hogy mindkét új modell jó nagy.

mindnight13001526

Ez után „megnyertem” a kisebbik tesót, de végül nem is bántam. Nem lett volna kedvem egész hétvégén birkózni a gigantikus cirkáló csaknem 330 kilójával. Persze beszélni róla könnyű, azért elboldogulni a plusz negyvenhat kilóval nem gyerekjáték.

Ahhoz már tényleg férfi kell. Ahogy a parkolóban száz méterrel arrébb gurultam vele, már beláttam, hogy ekkora méreteknél hiába a valamivel magasabb „chopperes” kormány, egy ilyen széles motornál igenis számít a két centis különbség az ülés magasságában.

Talán már közhely, hogy a nagyobb városokban lassan csak kerékpárral, robogóval vagy motorkerékpárral lehet normálisan haladni. Igaz, a Midnight Star nem tartozik kifejezetten a városi utcai harcosok közé – inkább hosszabb túrákra, nagy távolságok kényelmes leküzdésére tervezték – a hetes busznál mindenképpen kellemesebb alternatíva.

Hatalmas méretei ellenére az alacsony súlypontnak köszönhetően a sorok között lavírozva is könnyen kezelhető, és úgy engedelmeskedik vezetőjének, akár egy aprócska robogó.

 

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x