Ha élvezni akarod az utat: Suzuki M800 Intruder 2011 Teszt
Nos, vallomás következik: nem vagyok csopperista. Ez biztosan nyilvánvalóvá vált már idáig, de van olyan motor, ami akár csopperistává is tehetne…
Mondjuk a Suzuki 800-as Intrudere. Az tuti, ha már öreglány leszek, és nem tudom magasra emelni a lábam, hogy felmásszak a vasra, valami ilyen kiegyensúlyozott – de azért lendületes, alacsony fekvésű motort fogok keresni magamnak.
A lámpája miatt első ránézésre olyan mint egy fejkendős, bölcs öregasszony. Fekete és jó sok króm, mi más kellhet egy csopperre. Előrekonyuló fekete tekintet, szép ívű tank, a szemnek kellemesen továbbvezetett ülésvonal, és a szépen íves lámpa hátul igazán stílusossá és csopperessé teszi az összhatást.
Az első lámpa egy kicsit fura nekem. Az ovális trapézformájával, és körülötte a spoiler kendősöregasszony-benyomása miatt. De ha rajta ülünk, az a lényeg úgy is, hogy jól világítson éjjel, azt meg jól csinálja. Akinek meg nem tetszik, úgyis lecseréli majd valami másra.
Egyébként elég sok a műanyag alkatrész, de ha fém lenne, tuti még nehezebb lenne a vas, és már így se egy pihe. Ráülve a motorra minimalista kép fogad: mutatós műszerfal km-órával és számlálóval, a többi visszajelzés már csak bólogatva érhető el, a tankra lepislogva.
![Ha élvezni akarod az utat: Suzuki M800 Intruder 2011 Teszt 2 suzuki m 800 intruder 2011 27](https://csajokamotoron.hu/wp-content/uploads/2012/03/suzuki_m_800_intruder_2011_27.jpg)
A kormánycsutkák tekintélyesen vastagok, de még kényelmesek. A tükrök jó helyen és kellemesen széles látószöget mutatnak hátulról, a kormány pedig nem az eszetlen széles felvágós, hanem még nekem is kényelmes, használható méret.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Még több kép a galériában!
A kezelőgombok óriásiak és eltéveszthetetlenek, akármilyen vastag kesztyűben, vagy nagy tappanccsal jól kezelhetőek. A tank formája nekem igazán tetszett, szépnek találom rajta a típusjelzést, és a két krómozott kipufogó egymás felett a jobb oldalon igazán elegáns. A blokk hűtőbordái matt fekete és fém tiszta módon váltakoznak, az is igazán tetszetős figura rajta.
A kardános meghajtást és a vázat egész jópofán ötvözték, a kardán nem kilógó elemként, hanem szerves részként mutatja magát. Felülről nézve igazán nőies a fazonja, az elvékonyodó tank és a kiszélesedő, kényelmesen öblös ülés felülről nézve nőalakot rajzol. Hátul a széles gumik egy kicsit aggasztottak az elején, de nem vészes, inkább aggasztó a hátul puha lengéscsillapítás, ami egyszer-kétszer koppant, és hullámos útnál hajózó ringatódzásba fajult.
![Ha élvezni akarod az utat: Suzuki M800 Intruder 2011 Teszt 4 suzuki m 800 intruder 2011 8](https://csajokamotoron.hu/wp-content/uploads/2012/03/suzuki_m_800_intruder_2011_8.jpg)
Az eleje közepesen viselkedett, nem himbálta magát, de túl kemény se volt, amolyan normálisan tette a dolgát, feltűnés nélkül. A hátsó rugós tag egyébként 7 állásos, lehet, a leglájtosabbra volt tekerve…
Elindulásnál kellemesen duruzsoló hangot hallat, barátságosan rögtön elkezd csacsogni mindenféle utakról és távoli, felfedezni való tájakról. Az előretett lábtartót szoknom kellett, de az üléspozíció és a kéztartás összhatásában kényelmes, nem a hónaljszárogatós, hanem annál finomabb, de csopperes pozíció.
Kényelmes vele még városban is szaladgálni, ez igazán meglepett. Az autók közötti flikflakkolásra ugyan nem alkalmas, de a kiegyensúlyozottan dinamikus teljesítményleadás alkalmassá teszi mindenre: városban, országúton, túrán jó társunk lehet. Talán a hegyekben tekergésnél lehet kellemetlen, hogy gyorsan leér az alja/oldala, de ha tudjuk a korlátainkat, egy idő után ez sem okozhat gondot.
![Ha élvezni akarod az utat: Suzuki M800 Intruder 2011 Teszt 5 suzuki m 800 intruder 2011 29](https://csajokamotoron.hu/wp-content/uploads/2012/03/suzuki_m_800_intruder_2011_29.jpg)
Ugyan súlyra nem egy könnyű kis talicska, de cserébe igazán lelkes, és ha odahúzunk neki, belead apait és anyait, vele nem maradunk le és folyamatosan adja le a lóerőket a végéig, nem fogy el belőle a lelkesedés. Érdekesen rövid az első fék, és finomka a hátsó dobfék, de ha megszokjuk ezt is, nem gond a megállás.
Sőt, belekényszerítettek egy elég csúnya vészfékezésbe is, ahol igen tartottam a lengedező hátuljától, és a finomka dobféktől, de végül is semmi atrocitás nem történt, tette a dolgát mindenki, ahogy más motor is tenné az adott szituációban.
Fogyasztása igazán barátságos, átlagosan 5,5 lityit kortyolt be. Utassal hajlamosabb a felkoppanásra. Kényelmi szempontból a kis növésű utasoknak azért jobb a lábtartás miatt. Csomagot elképzelni a motoron csak a szép nagy míves bőr oldaltáskában tudok, mert a motoron túl sok lehetőség nincs a csomagok felkötözgetésére.
A szélvédelme viszont valami nagyon trükkös: annyira hátul és lent ülünk, a kormány pedig olyan magasan van a kis jóvágású műszerrel, hogy 140-150 km/óránál kell csak elkezdeni kapaszkodni, utána kezd letolni csak a menetszél. 170-nél még mindig van egy kis lelkesedés benne, tovább nem hajkurásztam mert traffipaxgyanús környezetben mozogtam.
Szociális tapasztalatok:
- igazán szép megjelenésű, a hozzá nem értők a szelíd motorost érzik bele az emberbe a motorral,
- ezért szívesen is kérdezősködnek róla az emberek,
- a hozzáértők is kedvelik, jóindulatú, tartós vasként jellemzik,
- a csopperisták közölték: végre egy normális motoron ülök.
Összességében tényleg egy jóindulatú motor, raplis, ideges megnyilvánulásai nincsenek, de súlya és felépítése miatt némi motoros tudást azért igényel. Kezdőknek emiatt és a nagyobb köbcenti miatt nem ajánlanám. Második vagy harmadik lépcsőben, aki hosszabb időre keres paripát magának, annak viszont bátran ajánlom, ezzel továbbra is lehet szeretni a motorozást.
Túrákra, motoros felvonulásokra, és akár mindennapi használatra is el tudom képzelni. Jó társ lesz, és mivel nem pörgi szét az agyát, várhatóan sokáig és hűségesen szolgálja majd gazdáját. Örömmotorosoknak, akik a csopperek felé kacsintgatnak, és élvezni akarják az UTAT.