Ha élvezni akarod az utat: Suzuki M800 Intruder 2011 Teszt
Nos, vallomás következik: nem vagyok csopperista. Ez biztosan nyilvánvalóvá vált már idáig, de van olyan motor, ami akár csopperistává is tehetne…
Mondjuk a Suzuki 800-as Intrudere. Az tuti, ha már öreglány leszek, és nem tudom magasra emelni a lábam, hogy felmásszak a vasra, valami ilyen kiegyensúlyozott – de azért lendületes, alacsony fekvésű motort fogok keresni magamnak.
A lámpája miatt első ránézésre olyan mint egy fejkendős, bölcs öregasszony. Fekete és jó sok króm, mi más kellhet egy csopperre. Előrekonyuló fekete tekintet, szép ívű tank, a szemnek kellemesen továbbvezetett ülésvonal, és a szépen íves lámpa hátul igazán stílusossá és csopperessé teszi az összhatást.
Az első lámpa egy kicsit fura nekem. Az ovális trapézformájával, és körülötte a spoiler kendősöregasszony-benyomása miatt. De ha rajta ülünk, az a lényeg úgy is, hogy jól világítson éjjel, azt meg jól csinálja. Akinek meg nem tetszik, úgyis lecseréli majd valami másra.
Egyébként elég sok a műanyag alkatrész, de ha fém lenne, tuti még nehezebb lenne a vas, és már így se egy pihe. Ráülve a motorra minimalista kép fogad: mutatós műszerfal km-órával és számlálóval, a többi visszajelzés már csak bólogatva érhető el, a tankra lepislogva.
A kormánycsutkák tekintélyesen vastagok, de még kényelmesek. A tükrök jó helyen és kellemesen széles látószöget mutatnak hátulról, a kormány pedig nem az eszetlen széles felvágós, hanem még nekem is kényelmes, használható méret.
Még több kép a galériában!
A kezelőgombok óriásiak és eltéveszthetetlenek, akármilyen vastag kesztyűben, vagy nagy tappanccsal jól kezelhetőek. A tank formája nekem igazán tetszett, szépnek találom rajta a típusjelzést, és a két krómozott kipufogó egymás felett a jobb oldalon igazán elegáns. A blokk hűtőbordái matt fekete és fém tiszta módon váltakoznak, az is igazán tetszetős figura rajta.
A kardános meghajtást és a vázat egész jópofán ötvözték, a kardán nem kilógó elemként, hanem szerves részként mutatja magát. Felülről nézve igazán nőies a fazonja, az elvékonyodó tank és a kiszélesedő, kényelmesen öblös ülés felülről nézve nőalakot rajzol. Hátul a széles gumik egy kicsit aggasztottak az elején, de nem vészes, inkább aggasztó a hátul puha lengéscsillapítás, ami egyszer-kétszer koppant, és hullámos útnál hajózó ringatódzásba fajult.