HírekMotorbemutatóMotorok

A BMW Motorrad bemutatja az R18 Iron Annie-t

A régi „Ju néni”, a Junkers Ju 52, a legendás hárommotoros kereskedelmi és szállító repülőgép az 1930-as évekből még mindig sokak számára ismerős. A D-AQUI lajstromjelű Ju 52-es a Lufthansa szürke-fekete színösszeállításában 1936-tól különösen ismertté vált világszerte. Az 1970 és 1984 között az Egyesült Államokban töltött időszak alatt az amerikai N52JU lajstromjel alatt az akkori tulajdonos, Martin Caidin röviden „IRON ANNIE”-nek keresztelte el.

Pontosan ez a repülőgép inspirálta a BMW partnerének, a svájci Schmerikonban működő VTR Motorrad AG & VTR Customsnak az ügyfelét, hogy megalkossa a BMW R 18-as egy különleges, egyedi változatát, az R 18-as „IRON ANNIE”-t. A motorépítő évekkel korábban már építtetett egy egyedi R nineT-t teljesen az ő elképzelései szerint a VTR Customsnál, és ezúttal is a repülőgép-építésből származó repülési stíluselemeket kívántak felhasználni.

Ilyen például a tankba integrált sebességmérő számlapja, amely a régi pilótafülke műszereit hivatott idézni, vagy a sok repülőgépen megtalálható, gyorskapcsokkal ellátott hozzáférési panelek. És persze elengedhetetlen volt a Ju 52 jellegzetes hullámos alumíniumplankingjának kölcsönzése is. Ugyanakkor az ülésnek egy lovaglónyeregre kellett emlékeztetnie, és természetesen csak a szürke és fekete „IRON ANNIE” színsémát kellett alkalmazni a festésnél.

A átalakítási projekt kiindulópontjaként egy BMW R 18 First Edition szolgált. Először a motort távolították el és festették feketére. Minden krómozott alkatrészt feketére festettek, és a villaszínek is fekete bevonatot kaptak DLC (Diamond Like Carbon) bevonat formájában.

BMW Motorrad R18 Iron Annie

A pilótafülke burkolatát a lehető legszűkebbre és leglaposabbra húzták vissza, hogy hangsúlyozzák az áramvonalas formát. A 7 cm-rel rövidebb villa és a Wilbers állítható magasságú lengéscsillapító hangsúlyozza a motorkerékpár görnyedt tartását. „Hogy a motor kisebbnek tűnjön és filigránabbá tegyük a kerekek közötti megjelenést, nagyméretű 18 és 21 colos kerekeket készíttettünk a Kineóval” – teszi hozzá Daniel Weidmann, a VTR Motorrad & VTR Customs tulajdonosa és ügyvezető igazgatója.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

További technikai csemegeként a Magura versenystílusú HC3-as szivattyúit szerelték fel a szabványos R 18-as fék- és kuplungszerelvények helyett. Az egyedi sebességmérő számlapja is kapott egy speciálisan a Zeitzone Zürich órásmester által készített mutatót.

„Az R 18 IRON ANNIE esetében az egyik nagy kihívást a hátsó hangtompítók területén lévő hűtőbordák utánzata jelentette. Ezeknek az alkatrészeknek a párhuzamos és szép sugarúvá alakítása, ugyanakkor mégis harmonikusan rögzítése több próbálkozást igényelt” – mondja Daniel Weidmann az alumíniumlemezek megmunkálásáról.

Ez számtalan munkaórát emésztett fel, mivel az üzemanyagtartályt, a farokrészt a repülőgépek sugallta farokúszóval, az oldalpaneleket és a pilótafülkét művészi kézzel alakították ki alumíniumlemezből. A hagyományos fém repülőgép-építésre emlékeztet a számos lencsefejes szegecs is.

BMW Motorrad R18 Iron Annie

„Ami majdnem fájt egy kicsit, amikor láttuk a sok kézzel készített, fényes alumíniumlemezt csillogni és ragyogni, az az volt, hogy le kell majd festeni őket. Az eredménnyel azonban rendkívül elégedettek vagyunk, mert az R 18 IRON ANNIE még inkább különbözik a jól ismert SPITFIRE-ünktől, amely szintén repülési stílusban készült” – folytatja Daniel Weidmann.

Az R 18 IRON ANNIE megkapja a közúti engedélyt, és biztos, hogy a Genfi-tónál található új otthonában jó néhány fejet fog elcsavarni. Az ügyfélnek tett ígéret szerint egyedi modell marad.

BMW Motorrad R18 Iron Annie

BMW R 18 IRON ANNIE by VTR Customs műszaki adatok:

Alap: BMW R 18 First Edition.
Lemezalkatrészek: VTR Customs által kézzel készített alumíniumból.
Villa: rövidített és DLC bevonatú kengyel.
Felfüggesztési rugóstag: Wilbers, állítható magasságú.
Kerekek: Kineo elöl 3,5 x 21″, hátul 6 x18″.
Gumiabroncsok: Avon Cobra, 120/70-21 és 200/55-18.
Kormány: ABM Vario Clip.
Sebességmérő: Zeitzone Zürich által személyre szabott.
Fék/kuplung pumpa: Magura HC3.
Nyereg: VTR Customs & Yves Knobel Saddlery.
Kipufogórendszer: Walzwerk.
Rendszámtáblatartó: Berham Customs.
Oldalirányjelző és hátsó lámpák: Kellermann Atto.
Fényszóró: HIGHSIDER.
Festés: VTR Customs & Freuler AG, Benken.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük