Hírek

Búcsú egy zseniális motorkerékpár tervezőtől

massimo-tamburiniA motoros világ újabb nagyszerű alakjától búcsúzik a szakma. Április 5-én este Massimo Tamburini, a híres Ducati 916 tervezője örök nyugalomra tért.

 

2013 novemberében egy könnyű, lázzal és köhögéssel járó betegeskedés után az orvosok tüdőrákot diagnosztizáltak. Otthonához közel, egy san marinoi klinikán kezelték intenzív kemoterápiával. Miután a kezelések, a pozitív hozzáállás és a reménykedés sem hozott eredményt, Tamburini állapota egyre csak romlott. Az utolsó percekig reménykedtek a gyógyulásban, de sajnos, életének hetvenedik évében utolérte a halál.

Massimo Tamburini volt az egyik leginnovatívabb és legzseniálisabb motorkerékpár-váz tervező. Amellett, hogy ezen a téren nagyokat alkotott, kiváló dizájnerként is sikereket könyvelhetett el. Nagyon jó érzéke volt az általa végzett munkákhoz, és emellett szenvedéllyel és elhivatottsággal állt a feladatokhoz.. Mindenki szívében – aki volt olyan szerencsés, hogy személyesen is megismerhette – egy erkölcsös, hűséges, egyenes emberként fog megmaradni, aki tisztában volt saját zsenialitásával.

Első munkája az 1971-ben, minden porcikájában átdolgozott MV Agusta 750 Sport volt, mely vázát saját maga hegesztette. A kétkezi munkát azután is folytatta, miután 1973-ban üzlettársaival – Giuseppe Morrival és Valerio Bianchival – megalapította a Bimota márkát. Ekkor elsőként tervezett egy dupla térhálós vázat, majd finomította a monoshock hátsó felfüggesztés koncepcióját is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Őszinte, erkölcsös emberként nem tűrhette, hogy sokszor hátba támadták partnerei, így elhagyta a Bimotát. Az elválás után Claudio Castiglioni alkalmazta, így a Cagiva csoport irányítása alá került, mely többek között az MV Agusta-t (ahol Tamburini az F4 750-et alkotta meg) és a Ducati-t is magáénak tudhatta. Ekkor tervezte a Paso 750-et és a legünnepeltebb munkáját, a Ducati 916-ot, mely felülmúlhatatlan mérföldkőként vonult be a superbike-ok világába. Massimo Tamburini utolsó műve az MV Agusta F4 Brutale és az F3 675 volt.

Massimo Tamburini mind munkásságával, mind személyével hozzájárult ahhoz, hogy a világ jobb legyen, és mindenkinek, aki ismerte személyesen, vagy csak munkájának gyümölcseivel találkozott, nagyon hiányozni fog.

 

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük