KiemeltMotorokMotortesztek

Retro szerelem: Lambretta V125 Special Flex teszt 2021

Lambretta V125 Special Flex teszt 2021Bevallom őszintén, ezelőtt sosem hallottam erről a motor típusról, bár régóta érdekelnek a motorok, bár sosem vezettem robogót.

Ahogy jobban beleások a múltba, párszor mégis csak volt a kezemben automataváltós motor, kb. 30 (!) évvel ezelőtt, mikor kismotorra csináltam a jogsit 14-15 éves lehettem… Jawa Babetta volt a neve, elől kis kosárkával, mustár-sárga színben (szerintem nem is volt más színű) és akkor még nem kellett kismotorra bukósisak sem… más világ volt.

De a Lambretta még ennél is régebbi gyökerekkel rendelkezik, a Vespa tesójának szokták mondani, csak az olaszok leálltak a gyártásával – egészen idáig. Bár most is egy osztrák cég gyártja/szereli össze, de ez lényegtelen a mi szempontunkból – elég azt tudni, melyik az az egyetlen kereskedés, ahol Magyarországon megvásárolható ez a 125 ccm-es motorka.

Mikor először ráültem, már akkor hatalmába kerített valami euforikus érzés, pedig még be se indítottam. A piros-fehér színkombináció annyira tökéletes összhangot ad, hogy nincs ember, akinek ne akadna meg a szeme rajta. Persze ezt még a motorszalon udvarán nem tudtam, de erről később mesélek.

A magas üléspozíció, a motor súlya, a 125 ccm hangja, mind elfeledtette velem, hogy robogón ülök.
Nagy motorhoz vagyok szokva, így minden barátom hússzor elmondta, hogy a bal kezemnél is fék van (!!!) nehogy behúzzam a „kuplungot”, mert csúnya reakcióra számíthatok. Érdekes, hogy egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy váltanom kéne, olyan simán, gördülékenyen haladt előre újdonsült társam.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Lambretta V125 Special Flex műszaki adatok

Típus: Egyhengeres négyütemű léghűtéses
Hengerűrtartalom (cm3): 124,7 cm3
Legnagyobb teljesítmény (KW): 7,5 KW / 7500 Fordulaton
Hajtóanyagtartály (l): 6 L
Sebességváltó: CVT
Önsúly:
Összsúly: önindító
Fékek: elöl tárcsa / hátul tárcsa
Szállítható személyek száma: 2 fő
Hossz: 1890 mm
Szélesség: 695 mm
Magasság: 1115 mm
Tengelytáv.: 1340 mm
Fogyasztás: 2,8 l/100 km
Káros-anyag kibocsátás: 65 g / 100 km
Első gumi és kerék méret: 110/70-12″
Hátsó gumi és kerék méret: 120/70-12″
Ülésmagasság: 800 mm
Gyári extrák: LED fényszóró, LED indexek, CBS fékrendszer
Ár: 1 038 583 Ft + ÁFA

Magához és a körülményekhez képest nagyon jól gyorsul. Magához képest – mert hogy mégiscsak robogóról beszélünk – és a körülmények, hogy lehetnék én is vagy tíz gondolattal szabadabb…

Az ADVES MOTO – motorkereskedés a XV. kerületben van, onnan indult első közös utunk Piliscsaba felé. A harmadik lámpánál, már teljesen összeszoktunk, csodás indulások, megfontolt fékezések kezdtek kialakulni köztünk.

Mondjuk amennyire nem hiányzott a bal kezemnél a kuplung, annyira hiányzott a jobb lábamnál a láb fék, és bevallom, sokáig nagyon nem találtam a helyemet az ülésen. Csúszkáltam rajta össze-vissza fékezésekkor, és nem tudtam mit kezdeni a ténnyel, hogy a sarkam előrébb van, mint a csípő csontom. De az idő múlásával ez az üléspozíció is megszokottá vált.

Ha Lambrettád van, nem csak egy motorod van, hanem társad van.

Társ a mindennapokban – nagyon cuki ez a fejlesztés, hogy mikor gyújtást adsz rá, napszaknak megfelelően köszön neked – ez még a pasiknak is nagyon tetszett! Bár, hozzáteszem, hogy a motor is elnyerte úgy az urak, mint a hölgy-társaink tetszését.

Az elegáns, de laza és egyben vagány megjelenés mindenhol meghozta az eredményét. Nem tudtam sehova elmenni, úgy, hogy ne nézzék meg. Sőt – amit manapság, a sok bezártság után extrán becsülök – beszélgetésbe elegyedtek az emberek a motor kapcsán. Férfiak nők egyaránt. Valaki azért mert ismeri, és esetleg gyerekkori emlékeket idéz fel benne, valaki meg mert meg akarja ismerni.

 

Nincs még vége, lapozz tovább!

Clau

Császár Claudia fotográfus és újságíró, 2011-ben az ő fejéből pattant kis a Pető Intézetes gyerekmotoroztatás, a Négy kerékről Két kerékre program ötlete.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük