KiemeltMotorokMotortesztek

Retro szerelem: Lambretta V125 Special Flex teszt 2021

Lambretta V125 Special Flex teszt 2021Bevallom őszintén, ezelőtt sosem hallottam erről a motor típusról, bár régóta érdekelnek a motorok, bár sosem vezettem robogót.

Ahogy jobban beleások a múltba, párszor mégis csak volt a kezemben automataváltós motor, kb. 30 (!) évvel ezelőtt, mikor kismotorra csináltam a jogsit 14-15 éves lehettem… Jawa Babetta volt a neve, elől kis kosárkával, mustár-sárga színben (szerintem nem is volt más színű) és akkor még nem kellett kismotorra bukósisak sem… más világ volt.

De a Lambretta még ennél is régebbi gyökerekkel rendelkezik, a Vespa tesójának szokták mondani, csak az olaszok leálltak a gyártásával – egészen idáig. Bár most is egy osztrák cég gyártja/szereli össze, de ez lényegtelen a mi szempontunkból – elég azt tudni, melyik az az egyetlen kereskedés, ahol Magyarországon megvásárolható ez a 125 ccm-es motorka.

Mikor először ráültem, már akkor hatalmába kerített valami euforikus érzés, pedig még be se indítottam. A piros-fehér színkombináció annyira tökéletes összhangot ad, hogy nincs ember, akinek ne akadna meg a szeme rajta. Persze ezt még a motorszalon udvarán nem tudtam, de erről később mesélek.

A magas üléspozíció, a motor súlya, a 125 ccm hangja, mind elfeledtette velem, hogy robogón ülök.
Nagy motorhoz vagyok szokva, így minden barátom hússzor elmondta, hogy a bal kezemnél is fék van (!!!) nehogy behúzzam a „kuplungot”, mert csúnya reakcióra számíthatok. Érdekes, hogy egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy váltanom kéne, olyan simán, gördülékenyen haladt előre újdonsült társam.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Lambretta V125 Special Flex műszaki adatok

Típus: Egyhengeres négyütemű léghűtéses
Hengerűrtartalom (cm3): 124,7 cm3
Legnagyobb teljesítmény (KW): 7,5 KW / 7500 Fordulaton
Hajtóanyagtartály (l): 6 L
Sebességváltó: CVT
Önsúly:
Összsúly: önindító
Fékek: elöl tárcsa / hátul tárcsa
Szállítható személyek száma: 2 fő
Hossz: 1890 mm
Szélesség: 695 mm
Magasság: 1115 mm
Tengelytáv.: 1340 mm
Fogyasztás: 2,8 l/100 km
Káros-anyag kibocsátás: 65 g / 100 km
Első gumi és kerék méret: 110/70-12″
Hátsó gumi és kerék méret: 120/70-12″
Ülésmagasság: 800 mm
Gyári extrák: LED fényszóró, LED indexek, CBS fékrendszer
Ár: 1 038 583 Ft + ÁFA

Magához és a körülményekhez képest nagyon jól gyorsul. Magához képest – mert hogy mégiscsak robogóról beszélünk – és a körülmények, hogy lehetnék én is vagy tíz gondolattal szabadabb…

Az ADVES MOTO – motorkereskedés a XV. kerületben van, onnan indult első közös utunk Piliscsaba felé. A harmadik lámpánál, már teljesen összeszoktunk, csodás indulások, megfontolt fékezések kezdtek kialakulni köztünk.

Mondjuk amennyire nem hiányzott a bal kezemnél a kuplung, annyira hiányzott a jobb lábamnál a láb fék, és bevallom, sokáig nagyon nem találtam a helyemet az ülésen. Csúszkáltam rajta össze-vissza fékezésekkor, és nem tudtam mit kezdeni a ténnyel, hogy a sarkam előrébb van, mint a csípő csontom. De az idő múlásával ez az üléspozíció is megszokottá vált.

Ha Lambrettád van, nem csak egy motorod van, hanem társad van.

Társ a mindennapokban – nagyon cuki ez a fejlesztés, hogy mikor gyújtást adsz rá, napszaknak megfelelően köszön neked – ez még a pasiknak is nagyon tetszett! Bár, hozzáteszem, hogy a motor is elnyerte úgy az urak, mint a hölgy-társaink tetszését.

Az elegáns, de laza és egyben vagány megjelenés mindenhol meghozta az eredményét. Nem tudtam sehova elmenni, úgy, hogy ne nézzék meg. Sőt – amit manapság, a sok bezártság után extrán becsülök – beszélgetésbe elegyedtek az emberek a motor kapcsán. Férfiak nők egyaránt. Valaki azért mert ismeri, és esetleg gyerekkori emlékeket idéz fel benne, valaki meg mert meg akarja ismerni.

 

Nincs még vége, lapozz tovább!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Clau

Császár Claudia fotográfus és újságíró, 2011-ben az ő fejéből pattant kis a Pető Intézetes gyerekmotoroztatás, a Négy kerékről Két kerékre program ötlete.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük