fbpx

Retro szerelem: Lambretta V125 Special Flex teszt 2021

lambretta v125 special flex robogo teszt 2021 12

Hegyen-völgyön, Duna parton kedves kísérője volt a nagy motornak, melynek gazdája is türelemmel viseltetett irántunk. De hát „ezért vannak a jó barátok”. Komolyan mondom, jót motoroztunk. Nyilván egy Európa kerülő túrát nem vele csinálnék meg, de kisebb körökre jó szívvel ajánlom.

Másnap azért Pesten is szétnéztünk, hiszen csak egy városi kismotorról beszélünk. Valóban csodás élményekkel ajándékozott meg a kicsike. A sorok között is biztonságosan előre tudtam menni. A viszonylag nagy súlya itt előnyére szolgált, biztonságérzetet adott.

Amikor zöldre váltott a lámpa, akkor sem maradtunk szégyenben egyszer sem. Csodásan, egyenletesen haladtunk és pár másodperc alatt 60 fölött volt a sebességünk, amit azért Pesten kevés helyen enged a KRESZ, ezért oda kell figyelni.

Míg az ország úton csak a motorosok 50%-a intett nekem vissza, itt a városban egy teljesen más világba csöppentem. A nagy motorosok is jobban visszaköszöntek, de a robogósok olyan szinten segítő készek voltak, hogy az engem is meglepett.

Negyed óra városi motorozás után már tudtam, hogy melyik sebességmérő működik, melyik nem, hogy hol lehet lazábban értelmezni a KRESZ-t és hol vannak valóban bekötve a kamerák. Ezeket az infókat mindig a piros lámpáknál várakozva kaptam más robogósoktól, főleg futároktól, és mindig csak fiúktól. A lányok nem beszélgetnek.

A motor öltöztet

Ahogy először megláttam Őt, még jobban elő tört belőlem a retro életérzés, ami bizony ruhákban is megnyilvánul. Sosem motoroztam szoknyában – mert sosem robogóztam – de mindig irigykedve néztem a lazább öltözetű motorosokat.

Bár a strandpapucsos sportmotoros feeling nagyon nem tetszik, mégsem tudtam ellenállni, hogy ki ne próbáljam, milyen lehet ha felveszem a pöttyös ruhámat, az lesz ám a feltűnő… bár anélkül is mindenki megnéz, illetve nem engem, hanem a Lambrettát.

Döbbenet volt, hogy a térdig érő szoknyám egyszer sem szaladt a nyakamba, csak szolidan lobogott utánam. Olyan szuper szélvédelem van a nagy plexi miatt, és a motor felépítésének köszönhetően, hogy nem is kell olyan fortélyokhoz folyamodni, amit másik szoknyás robogós lányon láttam, hogy biciklis gatyó van a szoknya alatt…

Nagyon élveztem azt a 20 kilométert, amit így megtettem – bár bőrdzseki volt rajtam. Később átöltöztem a barátnőmnél farmerba, mert akárhogy is, ha épp nem alszik az a bizonyos ördög, akkor csak nagy baj lesz a hiányos öltözékből.

És az ördög valóban nem alszik…

Egyik reggel toltam ki a motorkát a ház elé. Addig középállványon állt és a hátsó csomagtartóra épp ráfabrikáltam a fotóstáskámat egy hozzá illő szép piros gumipókkal. Oldalsztenderre tettem, és hogy-hogy nem eldőlt egy álló helyében.

Egyszerre tört rám a szomorúság és a kétségbe esés. Ilyen még sosem történt velem. sokkal nagyobb, nehezebb motorjaim is voltak, estem épp eleget, és az oktatásokon is gyakoroltuk a motor fekvő helyzetből történő felállítását, így nem okozott nehézséget ez sem, de borzasztó szomorúság töltött el.

 

Nincs még vége, lapozz tovább!

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Clau

Clau

Császár Claudia fotográfus és újságíró, 2011-ben az ő fejéből pattant kis a Pető Intézetes gyerekmotoroztatás, a Négy kerékről Két kerékre program ötlete.

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x