fbpx

Harley-Davidson Sportster 883 Iron teszt – A feketebogár

harley davidson sportster 883 iron 2016 25Ez a 2016-os Sportster első ránézésre olyan kis helyesnek tűnt, a nekem szimpi minimalista mattfekete HD stílusban, amin nem a krómozott alibikütyük dominálnak.

Aztán kiderült, hogy a “kis helyest” kitolni egy kapu 3 centis szintkülönbségén szezon elején kb. azt jelenti, hogy vagy szólsz a fiúknak, vagy a tréleresnek, vagy sürgősen felizmosodsz a feladathoz. Szóval kicsike, meg belépő szintre pozicionált, de az anyagot nem sajnálták ki belőle. A lehető legtöbb alkatrésze fém, és ennek megfelelően nehéz is.

Fémből van az indexbúra is, minden jóformán. A lyukacsos kipufogó és a lyukacsos bordásszíj védő szépen harmonizál. Olyan kis mérges feketebogár fazonja van, de a csinosabbik fajtából. A V alakú blokk elég szépen domborodik a hűtőbordákkal a kompozíció közepén, domináns motívumként a látványban.

Az első villán virító macskaszem igen hasznos az alkonyati farkasvakságban szenvedő autósokkal szemben, ezt az egyszerű kütyüt plagizálni fogom: a méterben vásárolható, rendőrautón is használt fényvisszaverő matricát fogom felragasztani hasonló helyre.

Pattanjunk is fel a gurigára!

Az üléspozíció alacsony, az alacsonyabbak és/vagy rövidebb lábúak örülhetnek. A súlypont fenék alatt elöl, kissé robogós életérzést adva. Egészen kényelmes az ülése, hosszabb távon is, a farmerban és bőrben utazva sem csúszkálós borítással.

Az oldalt kilógó blokk miatt az egyik lábaddal nagyobbat kell rajta terpeszteni, de a motor súlypontjába ez nem szól bele. A motor járása nyugodt, egészen kellemesen döntögethető csopperságához képest. Nyugodt dinamika jellemzi, de én a súlya miatt inkább egy-két évnyi motoros gyakorlattal rendelkezőknek ajánlanám.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x