HírekMotorbemutatóMotorok

Indul az MV Agusta Superveloce 1000 gyártása

Amikor az MV Agusta 2022-ben az EICMA-n bemutatta a Brutale 1000 alapú Superveloce 1000 Serie Oro-t, nem volt sok kétségünk afelől, hogy a jövőben ez egy csúcskategóriás szériamodell lesz – és 2024 második felében pontosan ez fog történni.

A Superveloce 1000 típusjóváhagyása Ausztráliában megtörtént, és a dokumentumok, amelyek bár az elsőként érkező, limitált szériás “Serie Oro” változatra utalnak, egy teljesen fekete változat képeit is tartalmazzák, amely reprezentatív lehet az azt követő, teljes sorozatban gyártott Superveloce 1000-re.

A Superveloce 1000 jelentősége nem csak abban rejlik, hogy egy újabb magas árú, magas árfekvésű, lenyűgöző stílusú és teljesítményű MV Agusta. Ez az első 1000 köbcentis MV, amely teljes burkolatot visel azóta, hogy az F4-es több mint öt évvel ezelőtt leállt a gyártásról, és retro megjelenése ellenére teljesítménye a mai szupermotorok legjobbjaival vetekszik.

A design a meglévő háromhengeres Superveloce formáját követi, kiegészítve az oldalsó nagy szárnyakkal – amit az MV szívesen hangsúlyoz, hogy az elődök előtt járt, mivel már 1972-ben versenyzett egy szárnyas 500/4-es motorral Phil Readdel. Hátul négy, az ülés alatti kipufogó emlékeztet az eredeti F4-esre, amely 1998-ban jelentette az MV visszatérését.

A hivatalos típus-jóváhagyási dokumentumok szerint a sorozatgyártású Superveloce 1000 Serie Oro 207 kg lesz üzemanyaggal együtt, ami 11 kg-mal több, mint az alapjául szolgáló Brutale 1000-es. A motor ugyanazt a 153 kW-os teljesítményt adja le, mint a Brutale 1000 és a Rush 1000 modellek, ami azt mutatja, hogy a Superveloce számára nem hangolták át, és olyan részletek, mint a tengelytáv, megerősítik, hogy a futómű is változatlan maradt.

Míg a papírok a Superveloce 1000 “Serie Oro” változatára utalnak, ahogyan eredetileg 2022-ben bemutatták, a típusjóváhagyásos képeken látható motor egy tömeggyártású változatnak tűnik. A Superveloce jellegzetes vörös és ezüst festése hiányzik, a Serie Oro öt küllős kialakítása helyett a Brutale 1000 RR kerekei vannak rajta, és utasüléssel jelenik meg, míg a Serie Oro együléses volt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az MV megszokott módszere, amely az eredeti F4-es modellig nyúlik vissza, hogy az új modelleket egy magas árú, limitált szériás “Serie Oro” modellel indítja, majd egy olcsóbb, teljes szériás verzióval követi. Szinte biztosan ezt látjuk ezeken az új képeken is.

Forrás

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük