fbpx

Újabb mentőmotoros hölgy az utakon

Magda Krisztina mentőmotoros lányEgy héttel ezelőtt állt munkába a második mentőápoló hölgy a Balaton partján a Magyar Mentőmotor Alapítvány ápolói motorján.

A békéscsabai Magda Krisztina szabadidejében egy Suzuki SV 650-et hajt. Habár szabadideje nem sok lehet, hiszen önkéntes ápolóként csatlakozott az OMSZ mentőmotoros szolgálatához, és már szolgálatba is állt második hölgyként a csapatban.

“Már általános iskolás koromban eldöntöttem, mikor egy szakmai versenyen kiválóan szerepeltem, hogy emberekkel szeretnék foglalkozni, és segíteni szeretnék másokon. Mindig, mikor szirénázó mentőt láttam, rögtön felcsillant a szemem. Ugyan a család próbált lebeszélni a mentős életről, de látták, hogy hajthatatlan vagyok: végül beadták a derekukat.

A békéscsabai Szent-Györgyi Albert Gimnázium egészségügyi tagozatán szereztem meg az érettségit, majd maradtam még 3 évet, és felnőtt szakápolói képesítést szereztem, ami egy jó alap volt a mentőtiszti főiskolára. Mindeközben minden járműtípusra jogosítványt szereztem, és gépjárművezető szakoktatóként kezdtem dolgozni az egyetem mellett.

A kettő sajnos nem igazán működött együtt hatékonyan, ezért a főiskoláról lemondva a munka világát választottam. Közel 3 évnyi oktatás és számtalan sikeres forgalmi vizsgát követően úgy döntöttem, hogy mégis a mentőzéshez húz igazán a szívem, amikor is láttam egy cikket a Facebookon, hogy már nők is lehetnek mentőgépkocsi vezetők és mentőápolók, Budapesten illetve Pest megyében.

Tegnap elindult az első motoros mentőtiszt lány a Cili motorral – VIDEÓVAL

Nagy elszántsággal és rengeteg lemondással vágtam neki életem ezen kalandjának, mivel Békéscsabáról járok fel, hogy azt csinálhassak, amit igazán szeretek. Édesanyámék nemrégiben Ceglédre költöztek, ami segítség a műszakok előtti pihenésnél, de még így is több száz kilométereket teszek meg minden héten.

2019. szeptember 1-én léptem be az Országos Mentőszolgálat kötelékébe, mint mentőgépkocsi-vezető. A mentőmotorozással legelőször az egyik műszak kapcsán találkoztam, mikor is a beteg elszállításában kellett segédkezni, ezután pedig a koronavírus miatt kialakított mentesítő zónákban futottam össze egyre többször a fiúkkal, és akkor már tudtam, hogy ez szerelem.

Egyből rá is kerestem a Magyar Mentőmotor Alapítvány honlapjára, és elolvastam a munkásságukat, tevékenységüket. Mikor megláttam, hogy lehet jelentkezni hozzájuk, habozás nélkül írtam is egy bemutatkozó e-mailt nekik.

Magda Krisztina mentőmotoros lány

Mai napig emlékszem a telefonhívásra, amit soha nem fogok elfelejteni, mikor Varsányi Zoltán, a kuratórium elnöke megkeresett, és elmondta, hogy milyen feltételek szükségesek ahhoz, hogy valaki mentőmotorozhasson. Rengeteg mindent felsorolt, amik számomra izgalmasnak és kihívásokkal telinek tűntek, ezért már másnap bele is fogtam megtervezni, hogy a mentőmotorozáshoz szükséges vizsgákat mikor és hogyan tudom megvalósítani.

Rögtön be is iratkoztam egy vezetéstechnikai tréningre, ami számomra azért volt nehéz, mert viszonylag már év vége felé az utolsó ilyen képzést sikerült elcsípni, ráadásul a képzés mindkét napján elég hideg és ködös volt az idő. A sikeres alapképzést követően, megkezdtem a segítséget a Covid motoros szolgálatokkal, ahol a minták laborokba való eljutásában illetve a mintavételezésben segítettem.

Magda Krisztina mentőmotoros lány

Télen további vezetéstechnikai tréningeken vettem részt, amiket az alapítvány szervez annak érdekében, hogy ne maradjon ki motorozás nélkül a téli időszak sem. Tavasszal és a korlátozások csökkentésével megkezdődtek a szakmai képzések, és azt követően a vizsgák. Sikeres gyakorló mentőápolói képesítést szereztem, illetve a gyógyszerkompetencia vizsgát is sikerült teljesítenem.

Ahogy Zoli az elején ígérte, a rengeteg szakmai képzés és vizsga után végre sikerült szakmai motorra felülni július közepén. Egyelőre a Balatonnál önkénteskedek. Augusztusban a motorozás mellett mentőmotoros programok, gyereknap és Mentőmotoros Nap is lesz, amiket már nagyon várok.”

Ajánlom másoknak is

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x