fbpx

2021-ben megújul a BMW R nineT sorozata

BMW R nineT 2021 modellsA közelgő 2021-es szezonra a BMW Motorrad fenntartható módon csiszolta az R nineT családot néhány technikai módosítással, valamint jelentősen kibővítette a standard és az opcionális felszereltségek körét.

Amikor a BMW Motorrad 2013-ban bemutatta az R nineT-t, az nem csupán egy klasszikus roadster volt: kezdettől fogva kombinálta a klasszikus motorkerékpár-dizájnt és a modern technológiát a kiváló kivitelezéssel és a testreszabási lehetőségek széles skálájával.

Rövid idő múlva az R nineT vonzó modellváltozatokat kapott a BMW Motorrad Heritage élményvilágában: az R nineT Urban G/S mint enduro az 1980-as legendás R 80 G/S génjeivel készült. Az R nineT Scrambler egyfajta tisztelgés e különleges motorkerékpár-műfaj előtt azok számára, akik szeretik az egyszerű, redukált, nonkonformista stílust. Az R nineT Pure pedig egy lényegéig lecsupaszított roadster.

Boxer motor az EU-5 követelményeknek megfelelően, új hengerfejekkel, még nagyobb nyomatékkal és optimalizált kialakítással.

BMW R nineT 2021 modells

Az új R nineT modellekben való használatra a boxer motor technikai és vizuális finomhangoláson esett át. Úgy tervezték meg, hogy megfeleljen az EU-5 szennyezőanyag-kibocsátási osztály követelményeinek. Csúcsteljesítménye 80 kW (109 LE) 7250 fordulat/perc mellett (korábban 81 kW (110 LE) 7750 fordulat/perc mellett), míg a maximális nyomaték továbbra is 116 Nm 6000 fordulat/perc sebességnél.

Az újonnan tervezett hengerfejek harmonikusabb átmenetet biztosítanak a külső és a belső hűtőbordák között, az újonnan tervezett fojtószelep-részek és a hengerfej-burkolatok pedig még látványosabb megjelenést kölcsönöznek a motorkerékpárnak.

A hengerfejekben egy új turbulencia-rendszer található, amely a keverékképzésnek köszönhetően biztosítja a még jobb és tisztább égést és a megnövelt nyomatékot. A még testesebb teljesítmény- és nyomatékgörbének köszönhetően – különösen a 4000 és 6000 fordulat/perc közötti tartományban – a húzóerő szintje kézzelfoghatóan jobb, mint az elődé.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x