fbpx

Az új BMW R nineT

bmw r nineTPuritán, erőteljes és burkolatlan külsővel mutatkozik be a BMW R nineT a márka 90 éves jubileuma alkalmából.

E modell a boxermotor hamisítatlan karakterét és a márka történetének jellemző nagy korszakait innovatív technikával és olyan modulrendszerű koncepció formájában testesíti meg, amely az egyéni kialakítások számára is különösen tág lehetőségeket kínál.

Csakis a lényegre összpontosító stílusában a BMW R nineT – vagy röviden csupán nineT – emellett a manufaktúrák világát idéző kidolgozási minőséggel és intenzív érzelmeket ébresztő formavilággal hódít.

A klasszikus roadster koncepció motorkerékpár-rajongók sokaságának a motorozás stressz-mentes és hamisítatlan élménye utáni vágyát váltja valóra.

Ennek szellemében már a nineT fejlesztésének kezdetétől olyan szempontok álltak tervezése középpontjában, mint a „puritán egyszerűség”, az „érzelmek” és az „autentikus, hagyományos anyagok”.

A nineT így a motorkerékpár-építés régi iskolájának meghatározó stílusjegyeit a legkorszerűbb hajtás- és futómű-technikákkal ötvözte olyan mély benyomást keltő géppé, amely egyszerre hívogat könnyed és pihentető, illetve kimondottan sportos és dinamikus motorozásra.

Klasszikus boxermotor

Akárcsak a BMW Motorrad első modellje 1923-ból, a legendás BMW R 32, az új BMW R nineT hajtásáról szintén a klasszikus és jól bevált boxermotor gondoskodik.

Alapkonstrukciója immár 90 esztendeje a semmi mással össze nem téveszthető dizájn, a nyomatékos karakterisztika és az egyedülálló hang szinonimája.

A nineT vázában lég-/olajhűtésű, 1170 köbcentiméteres változatában dolgozik a boxer, amelynek 81 kW (110 LE) teljesítménye 7750, míg 119 newtonméter maximális forgatónyomatéka 6000 percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén.

Széles körű egyéni kialakítási lehetőségek jegyében született koncepció

A nineT a BMW Motorrad 90 esztendejének génjeit hordozva egyedülálló koncepciójával kimondottan az egyéni kialakítások rajongóinak igényeire készült. E személyes ízlésre szabott sokrétűség mindvégig előtérben szerepelt a puritán roadster fejlesztése során.

A lehetséges módosítások palettája ennek megfelelően a BMW Motorrad eredeti kiegészítők kínálatától az erre szakosodott cégek személyre szabott komponenseinek és tartozékainak sokaságáig terjed, egészen egyedi motorkerékpárokat alkotva.

A nineT magas fokú egyéni alakíthatóságának egyik legfontosabb tényezője különleges vázkoncepciója. A kifejezetten a nineT számára kifejlesztett acélcső-váz a motort is teherviselő elemként integrálja. A váz alapkonstrukcióját, a kormányagyat is magában foglaló első, illetve a lengőkar-ágyazással kidolgozott hátsó vázelem alkotja.

A leszerelhető elem segítségével a nineT igény szerint kétszemélyes, illetve különösen stílusos megjelenéssel szóló motorkerékpárként is kialakítható, a tartozékként kínált hátsó idommal pedig a nineT már egyértelműen a korai idők „Café Racer” gépeinek karakterét idézi.

Baloldalon vezetett kipufogó dupla végdobbal és variációs lehetőségekkel

Tökéletesen harmonizál a klasszikusan sportos roadster koncepciójával, a dupla kipufogódobbal kialakított, baloldalon kivezetett kipufogórendszer.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x