fbpx

Az új BMW R nineT

A BMW Motorrad kiegészítő-programja e téren is számos egyéni kialakítási lehetőséggel szolgál.

Határozottan „technikai” jellegű karaktert kap a nineT az Akrapović titánrendszerével. Egy-egy rövid, illetve hosszú összekötő cső segítségével a kipufogódobok felső- vagy alsó pozícióban is rögzíthetők, ami alapvetően változtatja meg a nineT külsejét, s ezzel karakterét.

Hagyományos hangolású futómű csúcstechnikával

A BMW R nineT első kerekén az S 1000 RR szupersport-géptől kölcsönzött fordított (upside-down) teleszkópvilla helyettesíti a BMW Motorrad boxermotoros modelljein egyébként megszokott Telelever konstrukciót.

Az eredmény pedig a legigényesebb technikával megvalósított, kifejezetten klasszikus összhatás. A hátsó kerék vezetésének feladatát központi rugóstaggal szerelt, egykaros Paralever felfüggesztés látja el.

A hátsó véghajtás háza három rögzítési pontot is kínál, amelyekhez például az oldalra helyezett rendszámtábla vagy éppen egyéni világítás csatlakoztatható. Mindemellett a nineT lengőkarja olyan kialakítású, hogy a szériakivitel 5,5 col széles, 17-es keréktárcsája helyére hatcolos méretű is beépíthető.

Vérbeli roadsterként a nineT nagynevű elődök példáját követve drótküllős kerekekkel készül, amelyek feketére eloxált, síkvállú könnyűfém felniből, szintén fekete alumínium kerékagyból és nemesacél küllőkből épülnek fel.

Radiális felfogatású, négydugattyús, Monoblock féknyergek és úszó ágyazású, 320 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak a BMW Motorrad blokkolásgátlóval (ABS) közösen a mindenkor biztonságos lassulásról.

Puritán dizájn és manufaktúrák színvonalát idéző kidolgozás

A formatervezők munkája során mindvégig elsődleges célkitűzésként szerepelt a burkolati elemek számának és méretének lehetőség szerinti mérséklése a puritán megjelenést segítendő. Közelebbről is szemügyre véve a nineT megoldásait, számos helyen érzékelhető mindaz a részletek iránti figyelmesség, amely mindvégig alapvetően meghatározta a formatervezők és a konstruktőrök munkáját.

A 17 literes alumínium üzemanyagtartály igényes megoldásként kézzel csiszolt, s hasonlóan színvonalasan bevonatolt oldalfelületekkel készül.

Szintén jól érzékelteti a jobb oldalon, a légbeszívó nyílás felett elhelyezett, s gravírozott „nineT” felirattal díszített alumíniumidom a manufaktúrák világát idéző kidolgozási minőséget.

Számos kovácsolt alumínium alkatrész – mint például a villahidak vagy a „BMW Motorrad” felirattal díszített kormánybilincsek – felületét üveggyöngy-fúvással, majd natúr eloxálással alakították ki.

A nagy elődök emlékét idézi a BMW Motorrad 90 esztendős történetéből a kerek fényszóró és a burkolatán középen elhelyezett BMW-embléma.

A nineT színválasztása karakterének megfelelően a klasszikus fekete („Black Storm metallic”) ezüst- és nyers fémszínű kontrasztárnyalatokkal.

A fedélzeti elektromos hálózat speciális konfigurációja tág lehetőségeket nyit olyan alternatív elektromos fogyasztókkal történő bővítésére, mint például a kiegészítő fényszórók vagy irányjelzők.

Mit szóltok a nineT-hez? Beleszeretett valaki a BMW-modellbe?

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x