Nyomokban Harley-t tartalmaz: Harley-Davidson Pan America 1250 Special 2021 teszt
Tavasszal a COVID-19 korlátozások miatt passzoltam a csehországi túrát, és átengedtem Tündének a lehetőséget, hogy letesztelje a Harley új kalandmotorját, a Pan America 1250-et. Amúgy is úgy gondoltam, hogy egy nemzetközi, motoros szakújságírókból álló csapatban ő jobban megállja majd a helyét Magyarország képviseletében. Nemcsak szép, hanem tapasztalt túramotoros is, amit rólam nem lehet elmondani.
Gondoltam, hogy később nekem is lesz majd lehetőségem motorozni az új fiún. Mondjuk azért nem őszre számítottam.
Amikor augusztus végén megérkezett végre Csehországból a sajtónak szánt teszt modell, mindenki épp nyaralt. És ezt értsd úgy, hogy nemcsak az újságírók, de még a Harley-Davidson nyíregyházi forgalmazója is bezárt másnap egy hétre. Nem volt egyszerű tehát leszervezni, hogy magyarországi látogatásának egy hónapja alatt mindenkihez eljusson a motor, aki motorozni szeretne vele és írni is tud róla.
Megint Tünde volt az, aki megmentette a mundér becsületét, és levonatozott érte, hogy a kényelmes újságírók ezután egymástól vehessék át Budapesten, miután visszatértek a nyaralásból. (Apró kulisszatitok a motortesztek hátteréről, amit nem is biztos, hogy tudni akartál.)
Még több kép a PanAmről a galériában
Mi is épp a sulikezdés előtti utolsó hetet töltöttük (volna) a nyaralóban, amikor otthagyva csapot-papot rohantam motort tesztelni. Nem állítom, hogy nem esett jól végre motorozni egyet, és azt sem nagyon bántam, hogy a hirtelen jött lehetőség miatt egyedül kellett túráznom, mert a barátnőim végül nem tudták szabaddá tenni magukat.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Már sok mindent hallottam a Pan Americáról korábban, Tünde is mesélt ezt-azt. Mégis (vagy talán épp ezért) miután tapasztalt terepmotorosként és gyakorlott Pan America sofőrként megmutogatta, mi hogy működik és magamra hagyott, kicsit aggódtam. Mi lesz, ha történik valami? Mi lesz, ha felborulok – állítólag Csehországban volt olyan újságíró, aki eldobta a motort, mert a teleszkóp puha vagy mittudoménmi.
Aztán összeszedtem minden bátorságomat és elindultam.
Először nem terveztem hosszú utat. Budapestről csak Domonyvölgyig gurultam szép, kényelmes tempóban, hogy szokjuk egymást. Visszafele már jöttem volna kerülővel, de addigra épp elindult a délutáni csúcsforgalom és azt inkább kihagytam.
A PanAmnek van ugyan egy kulcsa, de arra nincs szükség a motor elindításához. Elég, ha csak ott van nálad (ez már régóta így van a Harley-modelleknél is). Azért még kulcs alakú, mert az ülést, a benzintartályt valamint a kormányzárat is ez a kulcs működteti.
Egész addig azt gondoltam, hogy csak az tud vele motorozni, akinél a kulcs van, amíg Sári – a barátnőm, akit meglátogattam Kaposvár mellett – el nem ment vele egy kört a zselici pusztában, a kulcs meg közben nálam maradt. Menet közben nem állt le, tehát ha mondjuk tolvaj lett volna, lehet, hogy az egész tankot kimotorozhatta volna.