KiemeltMotorokMotortesztek

Nyomokban Harley-t tartalmaz: Harley-Davidson Pan America 1250 Special 2021 teszt

Harley-Davidson Pan America 1250 Special Teszt

Para a kulccsal

(Ezt csak nagyon halkan mesélem el, az importőr nehogy meghallja.) Harmadik nap a Zselicből hazafele megálltam tankolni az M7-esen, és nem találtam a kulcsot, hogy kinyissam a tankot. Levert a víz, amikor végiggondoltam, hogy lehet, hogy ott hagytam Sárinál, vagy elhagytam, de az nem lehet, mert közben indul a motor, de ha mégis, akkor el sem tudok indulni majd.

Mindezek a másodperc tört része alatt futottak át a fejemen, miközben lázasan keresgéltem a combtáskámban. Aztán mikor leszálltam a motorról, hogy hátha csak most esett ki belőle, megláttam az ülés zárjában. Így motoroztam vele nagyjából 150 kilométert. Na akkor ismét végigfutott a film, hogy mi lett volna, ha menet közben kiesett volna, és azt sem tudnám, hogy hol hagytam el… de pl. a Shadomban pont itt volt a gyújtáskapcsoló és abból sem esett ki soha a kulcs.

HD App

Tünde a lelkemre kötötte, hogy mielőtt elindulnék, töltsem le a HD applikációt a telefonomra, anélkül ugyanis nem működik a navigáció. Mint kiderült, azzal együtt sem. Végül telefonos segítséget kértem az épp szabadságát töltő nyíregyházi dealertől, Tamástól. Kiderült, hogy a navi csak úgy megy, ha előtte letöltöm hozzá a térképet offline. Egyébként nem találja a célpontot és úgy mutatja, mintha egy kockás füzeten motoroznék.

Az appban viszont benne van az összes Harley-kereskedés a környéken. Nekem azt javasolta, hogy egyenesen Szlovákiába menjek vásárolni (ha nagyon megtetszene a PanAm), az csak 90 kilométerre van a XVI. kerülettől. Úgy látszik, jól ismeri a budapesti csúcsforgalmat.

Azért az egész teszt alatt erőltettem a navit, bár nem lettünk barátok. Kaposvárig háromnegyed órával több időt tervezett be, mint a Waze. Végül utóbbi nyert. Indulás előtt azért mindig ránéztem arra is, nehogy teljesen vakvágányra vigyen a HD app.

Waze – navigáció már motorra is

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Kaposvár környékén a lezárásokat nyilván nem tudta, úgyhogy ott vakrepülésben követtem a táblákat, és belül sírtam, hogy miért nem lehet valahogy összekötni a motor kijelzőjét a telefonommal. Kirakni, mint a TV-re. De persze a telefonhívásokat mindig mutatta, amikor legjobban kellett volna figyelnem az útvonalra. Ez persze nem az app hibája, hanem azé, aki hívogat motorozás közben.

A kijelzőről

A 6,8 hüvelykes kijelző egy csomó adatot mutat, de menet közben nincs idő ezeket bogarászni, olyan picik a betűk. A sebességmérő számos kijelzése a legnagyobb, ami hasznos, és mutatja azt is, hogy éppen hányadik fokozatban vagy. Persze amikor megy a navi, akkor már nem ugyanúgy és nem ugyanazt látod.

Az üzemanyagszint-jelzőt a jobb alsó sarokban elég nehezen ismertem fel, azután pedig értelmezni esett nehezemre, hogy mit ábrázol. Persze csak amíg tele volt a tank. Azt, hogy fogy a benzin, azonnal észrevettem. Két kockánál lejjebb sosem ment, mert 150 kilométerenként megálltam, és akkor már tankoltam is egyet. A tank egyébként 21,2 literes, ami 6 literes fogyasztással (ezt Tünde mérte) 350 km körüli távra elegendő.

 

Lapozz a folytatáshoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük