KiemeltMotorokMotortesztek

Nyomokban Harley-t tartalmaz: Harley-Davidson Pan America 1250 Special 2021 teszt

Harley-Davidson Pan America 1250 Special Teszt

Induljunk már!

Tehát ott tartottam, hogy ahhoz, hogy elindítsd a motort, csak nálad kell lennie a kulcsnak. Aztán lepöccinted a gyújtáskapcsolót és megnyomod az indítógombot. Ahogy elindulsz, szépen, észrevétlenül felemelkedik a teleszkóp.

A motor hangja nekem kissé nyersnek tűnt, és egy cseppet sem hasonlít Harley-Davidsonra. Mintha még nem koptak volna össze a hengerek, olyan fémes, recsegős, reszelős hang, ami az ülésre is átadja a rezgést. Ez mondjuk Harley szokás. Nem hasonlít V2-re, inkább valami soros ketyerére.

A markolat nekem szokatlanul vékony, pedig nincs túl nagy kezem, mégis nehezen értem el az index kapcsolóját a hüvelykujjammal, ha épp be van húzva a kuplung. A baloldali markolat rengeteg gombját simán tehették volna lejjebb, hogy az index – ami a legtöbbet használt gomb – jobban kézre essen.

Időbe telt, míg rájöttem, hogy nem nyomni kell az indexkapcsolót, ha ki akarom kapcsolni a jelzést (meg is jegyeztem, hogy hiányzik az a kis kattanás, hogy odanézés nélkül tudjam, hogy már nem világít), hanem még egyszer ugyanabba az irányba kell lökni. Így is notórius indexelőnek tűnhettem, mivel a kapcsolót nem mindig értem el.

Először az volt a benyomásom, hogy a kormány nagyon előre dől és emiatt kényelmetlen lesz – amúgy ha máshogy állna, akkor lehet, hogy jobban elérném az indexet – de végül azt tapasztaltam, hogy több mint 500 kilométer megtétele után egyáltalán nem fájt a hátam a PanAmen. Az üléspozíció és maga az ülés is nagyon kényelmes.

A kormánynak és a kuplungkarnak a helyzete mégsem teljesen tökéletes, ugyanis menet közben a bal karom fázott, mert a menetszél befújt a kabátom ujjába, ahogy nyújtózkodtam, hogy a kuplungot elérjem. Azt meg már majdnem elfelejtettem megemlíteni, hogy a markolatvédő műanyagja beleér a szélvédő plexibe, ha túl tűk ívben fordul a motor.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Nagyon praktikus megoldás, hogy a fékpedál magasságát szerszám nélkül lehet állítani. Ezt a funkciót is tesztelgettem. Tünde elmondása szerint ez azért hasznos, mert krosszcsizmában kényelmesebb, ha lejjebb van a pedál, de nekem úgy tűnik, az ülés magasságának a beállítása is befolyásolja, hogyan hajlik a sofőr bokája.

 

Az utolsó oldal következik, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük