KiemeltMotorokMotortesztek

Nyomokban Harley-t tartalmaz: Harley-Davidson Pan America 1250 Special 2021 teszt

Harley-Davidson Pan America 1250 Special Teszt

Külsőségek

Az biztos, hogy a Harley-Davidson Pan America 1250 Special külsőre semmilyen másik túraenduróval nem téveszthető össze, ahogy más Harley-Davidsonnal sem. Ebben a metál-szürke színben nagyon brutális, militarys a megjelenése, és akkor még nem is láttam terep-zöld színben élőben.

A fejidom nagyon morcos, mintha egy katonai álcalámpa lenne benne elrejtve, pedig csak a kanyarkövető fények húzónak el ilyen szélesen. Ahogy a motor dől, sorban villannak fel egyre szélesebben. Esti motorozásnál jól látható a sofőrülésből is, ahogy visszaverődnek a fények a fejidom belsejébe.

A bukókeretek azt sugallják, hogy “gyere szarvas, most megeszlek”, ahogy a hűtő alatti hatalmas alumínium teknő is nyilván a blokk védelmét szolgálja ha az ember terepre menne.

A motoron itt-ott diszkréten elrejtették a Harley-Davidson emblémát – kivéve a tankon, mert ott nem diszkréten – de ha valaki nincs képben, annak fogalma sincs első ránézésre, hogy ez milyen motor lehet. És ha tippelni kell, akkor is a Harley lesz az utolsó lehetőség, amit megemlítenek.

Habár a PanAm esetében is a motorblokk a leghangsúlyosabb elem – ahogy a Harley-knál általában – a Revolution Max 1250 blokk megjelenése annyira le van egyszerűsítve, mintha az eredeti Harley-blokknak csak egy stilizált, elnagyoltan megrajzolt változata lenne.

Nagyon jó lesz ez

Szuper három napot töltöttünk együtt autópályán, országúton és egy keveset még terepen is. Egyik nap nagyjából nyolc órát ültem szinte egyfolytában a nyeregben és este meglepetten tapasztaltam, hogy el sem fáradtam és még a hátam sem fájdult meg. Szóval a PanAm tökéletes lett arra, amire tervezték: a hosszútávú kalandtúrákra.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az már más kérdés, hogy a kidolgozása még nem tökéletes. Egy túraendurón például nem praktikus, ha elrozsdásodnak a csavarfejek, ha lifegnek a műanyag alkatrészek, az pedig csak esztétika, hogy a hegesztések ne látszódjanak ennyire nyersen.

Azt, hogy a plexi menet közben rezeg, nem csak én vettem észre, de ez valószínűleg szándékos megoldás, hiszen a rázós terepen egy merev felfüggesztéssel el is repedhetne. Azonban az, hogy a plexi csavarja összekarcolja a plexit, még egy kis gondolkodásra ad lehetőséget a mérnököknek.

Mindent összevetve jó kis motor lesz ez. Most épp azon gondolkodom, hogy le kéne cserélnem a Street Glide-on a kormányt magasabbra, hogy azon se fájjon a hátam. Vagy vegyek inkább egy PanAm-et?

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük