KiemeltMotorokMotortesztek

Nyomokban Harley-t tartalmaz: Harley-Davidson Pan America 1250 Special 2021 teszt

Harley-Davidson Pan America 1250 Special Teszt

Amit ezeken kívül még néztem az az óra. A napi kilométert elfelejtettem lenullázni induláskor, innentől érdektelen volt, ahogy a hőmérséklet is: örültem, hogy végre nincs 40 fok és az eső sem esik, a többi nem érdekelt.

Itt láthatjuk azt is, hogy éppen melyik vezetési módban vagyunk. Ehhez azért kell egy használati utasítás (nekem Tünde volt az, akit Csehországban alaposan kiképeztek a PanAm-ből).

Első induláskor véletlenül Sport módban maradt a motor. Bosszankodtam is, hogy mennyire hirtelen reagál a gázra, mikor elindulni is csak negyedikre sikerült, mert folyton lefulladtam. Később átraktam Road állásba, és így már egészen kezelhető lett a PanAm. Nem is variáltam később sem. Ezeken kívül van még terep és eső mód is valamit saját beállításokat is el tudunk menteni a rendszerbe.

Ha a HD Appal használjuk a motort, akkor zenét is tudunk hallgatni és telefonálni is lehet. Engem kifejezetten zavart, hogy amikor legjobban koncentráltam, hogy merre kell kanyarodni, akkor a telefonhívást kijelző kis téglalap kitakarta a célt a képernyőn.

Adaptív teleszkóp

Amikor a kijelző közepén megjelenik egy narancssárgán villogó teleszkóp grafika, az annyit jelent, hogy a teleszkópok éppen leeresztenek vagy leeresztett állapotban vannak. Ez a funkció csak a Special változatban kérhető, és ott sem automatikus, hanem feláras. Arra viszont nagyon jó, hogy az alacsonyabb sofőrök is biztonságban érezzék magukat a motoron.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Egyébként a PanAm ülésmagassága 79 és/vagy 81,5 cm, amiből arra lehet következtetni (és a tapasztalat is azt mutatja), hogy 170 cm-nél alacsonyabb sofőröknek nem ajánlott. Az ülést két fokozatban lehet állítani, nyilván ezért van megadva a két érték. Az adaptív teleszkóp sokat javít a biztonságos talajfogáson.

Úgy működik, hogy amikor elindítjuk a motort, leereszt a teleszkóp, majd menet közben a sofőr súlyának és a csomagok mennyiségének megfelelően beállítja magát a legideálisabb állapotba. Ezt nem tudtam tesztelni, mármint hogy valóban a legideálisabb volt-e, de nekem jónak tűnt a teleszkópok beállítása arra, amire nekem kellett.

Amikor lassítunk, vagy megállunk, tehát várható, hogy le fogjuk tenni a lábunkat, a teleszkóp ismét leereszt. Ezt elég határozottan lehet érezni is, míg az indulás utáni emelkedést már nem. Nekem biztonságérzetet adott, hogy teli talppal leértem, igaz, még az ülést is az alacsonyabb állásba tettem, biztos ami biztos.

Arra jöttem rá, hogy indulásnál praktikus, ha előbb felhajtjuk az oldalsztendert és a motort csak ez után indítjuk be, mert indításkor automatikusan lemegy a teleszkóp, és ha rányomódik a motor súlya, akkor már elég nehéz felhajtani. (Azt persze fel nem foghatom, hogy ha már leállításkor is leeresztett, akkor hova tud még lejjebb menni.)

 

Még nincs vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük