fbpx

Ne aggódj, hogy sok lesz! Honda CBR 650R 2022 teszt

Honda CBR 650 R 2022 teszt Lázár Anett

Biztos sokan vannak úgy vele, amikor felülnek egy ismeretlen motorra, hogy van egy elképzelésük, hogy nagyjából mire számítsanak. 8-10 éve sokat motoroztam egy 600RR-el (2007-es) és nagyjából erre a hatásra számítottam. De közel sem azt kaptam.

Szóval én le is venném a 650 végéről azt az R betűt és egy F-et tennék oda. Ha egy mondatban kéne leírnom, valahogy így hangzana: Ez a motor egy nagyon könnyen motorozható, mesterien forduló, picike, városi megfojtott járgány. Abszolút kezdőknek is tökéletes társ.

Nagyon megörültem, amikor NaNa rám írt, hogy lenne-e kedvem tesztelni egy Honda CBR 650R-t. Hát, hogy a túróba’ ne lenne kedvem! Alig vártam a megbeszélt napot, hogy átvehessem a tesztmotort. De nem szeretném túl elaprózni a részleteket, nézzük, mit tud a 2022-es Honda CBR650R!

Ami a külsőt illeti

  • Ami már indulás után beugrott, hogy a Honda kb. 10-12 éve felcserélte a dudát az index kapcsolóval. Persze, hogy folyton rádudáltam mindenkire kanyarból kifelé. De így legalább mindenki rám figyelt.
  • A tükrök nagyon jók, szélesek, jól látni benne mindent, nem csak a saját könyökömet.
  • A gyújtás kapcsoló kb. 20 cm-el lejjebb van a megszokottnál, egészen a tank felső tövében. Állandóan mellé nyúltam, mind induláskor nem találtam, hova dugdossam a kulcsot, mind megállásnál kerestem, hogy elfordíthassam. Nyilván ha valaki csak ezzel a motorral jár, megszokja egy idő után. Nekem az 1 hét kevés volt erre.
  • A „made in thailand” matrica lenne az első, amit levakarnék róla, ha ilyen motort vennék.
  • Az LCD kijelző hibátlan! Ha süti a nap is tökéletesen látszik minden, nem tükröződik.
  • A led világítás kiváló rajta, az éjszakai motorozásnál nagy segítség, főleg ha sötét plexi van csak a sofőrnél.
  • A kilógó rendszámtábla tartó műanyagot a lányom csak sellő faroknak nevezte el. Azt hiszem érthető, hogy miért.


Hona CBR 650 R 2022

Én a magam 180 cm-ével azt mondanám, hogy pici, keskeny motor. Ellentétben a 2007-es 600RR-el, itt nem az az érzés fog el, mintha az első villán ülnék. Itt teljes mértékben a motorban ülök, kényelmes városi üléspozíciója van a Honda CBR 650R-nek.

Utasként vittem egy kamasz, nyurga fiút, aki nagyon jó utas. Most sem volt gond, nem volt útban, igaz a térde a hónom alatt volt, de legalább a lámpánál, a zöldre várva, volt min pihenni.

A városban könnyen veszi a tipikus „magyar utak” jellemzőit, hibát. Gondolom ez köszönhető a 7 fokozatban állítható hátsó rugóstagnak (szép Öhlins színe van). Mivel elég keskeny, gond nélkül elfértem vele a kocsik között. Kisebb-nagyobb körforgalmakban is lendületesen lehet vele haladni, szinte kívánja a kanyarokat.

Természetesen kipróbáltam a kipörgés gátlót is. Egyesben lassú elindulás után egy csutka gáz (de nem az a „nagy gázzal indulok”, hanem tényleg koppanásig húzva, mint a harangozó a toronyban.) Gyönyörűen reagált, nem buktam előre, mert adagolta a gázt, csúsztatta kicsit, darálta, szóval szépen kontrollálta az észnélküli megindulásomat.

Ugyanez egy homokos úton már nem mondható el róla. Ott bedarált és teljesen visszavette a gázt, volt, hogy le is fulladt. Szóval a homokot nem szereti… de mondjuk én sem.

 

Nincs még vége lapozz a folytatáshoz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

5 2 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x