KiemeltMotorokMotortesztek

Megtaláltam az igazit: Yamaha Ténéré Explore 700 2024 teszt – VIDEÓVAL!!!

Ismét alkalmam nyílt egy újabb típust tesztelni, és egy hetet és 950 kilométert tölthettem el ennek fantasztikus motornak a nyergében. Na de ugorjunk az elejére…

Amikor először megláttam a Yamaha Ténéré Explore 700-at, voltak kétségeim azzal kapcsolatban, hogy fogunk összeszokni, mivel eddig még nem volt dolgom ezzel a túraenduto kategóriával. Tehát fogalmam sem volt arról, mire is számítsak.

Kicsit féltem is tőle, hogy vajon hogy fogom tudni kezelni a magasságát, de mivel eléggé hosszú a lábam, így nem volt vele problémám. Az nagyon szokatlan volt, hogy nem telitalppal ér le a lábam. Az első 3 nap nagyon figyelnem kellett, nehogy valami egyenetlen úton álljak meg és eldőljek vele, de aztán egész jól hozzászoktam.

Misem bizonyítja jobban, hogy mennyire élvezetes volt a motorozás a Ténérével, mint hogy már az első nap kb. 200 km-t sikerült megtenni, pedig mondhatjuk, hogy messze nem voltunk még összeszokva. Csak mentem, csak mentem és egyre inkább azt éreztem, hogy nem akarok leszállított róla.

https://youtu.be/uMLLMRXPvU4

Bár a váltó keménysége az első alkalommal megijesztett egy pillanatra, mert nem értettem, miért nem tudok visszaváltani, de miután rájöttem hogy csak erélyesebben kell vele bánni, már minden rendben volt. Ez fura volt, mivel felfelé könnyedén megy a váltás, vissza viszont elég keményen kell rálépni, de hozzá lehet szokni. Az is lehet, hogy egy erősebb férfiembert ez annyira nem lepne meg, mint engem, nem tudom.

Yamaha Tenere Explore 700 2024 motorteszt

Viszont dicséretes, ahogyan visszaváltásnál az ABS rádolgozik, hogy ne blokkoljon a hátsó kerék, elkerülve az esetleges megcsúszást. 

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Egy rendkívül dinamikus és karakteres gépet ismerhettem meg ennek a Ténérének a nyergében. Lóerővel nem az az országúti vadállat, viszont a nyomatéka kárpótol mindenért. Egy-két nap után, mikor már bátrabban közlekedtem vele, azt gondoltam, hogy a falon is felmászna, majd megnéztem a róla készült reklámfilmet… és tényleg. A filmben szereplő srác szó szerint a falon is felmászott vele.

Ettől mondjuk én még fényévekre vagyok, de azért olyan élményt nyújtott, amit nem tudok összehasonlítani az általam eddig kipróbált motorokkal, ami persze egyik sem ez a kategória volt. Valószínűleg pont ez a momentum az, amiért azt gondolom, hogy megtaláltam az igazit.

Hogy miért is gondolom ezt? 

Eddig sem gondoltam hogy szükségem lenne egy 100 lóerős motorra, de most már biztosan tudom, mivel nem minden a lóerő. A Yamaha Ténéré Explore 700 szinte pontosan ugyanannyi lóerős mint a saját motorom, de a nagyobb nyomaték miatt sokkal erősebbnek tűnik. Ugyanakkor alacsony fordulaton is határozott és kiegyensúlyozott. Kicsit el is szórakoztam azzal, hogy egy-egy körforgalomba vagy lekanyarodásnál milyen alacsony fordulaton tudok vele menni, és egyszer sem dadogott vagy rángatott. És jól szerepelt az alacsony fordulatról való kigyorsításnál is.

Yamaha Tenere Explore 700 2024 motorteszt

Nagyon kényelmes az üléspozíciója, szinte mintha egy karosszékben ülnék, de gondolom ez túramotorok sajátossága. 

Műszaki adatokat számomra nem is igazán fontosak (erre van a motorszerelő), azt viszont elmondhatom, hogy kiváló a szélvédelme. Szinte nem is éreztem semmit a menetszélből. Eléggé magas a plexi, de mégsem zavaró és teljesen a sisak fölé tereli a levegőt, ami persze szintén szokatlan volt nekem.

A tapadás kifogástalan volt a november eleji 12-13 fokban. Meg is lepett, hogy mennyire stabilan lehetett vele kanyarodni. 

A kezelőszervekről nem tudok túl sok dolgot elmondani, minden a megszokott helyén és módon működik. Viszont a műszerfal egy eléggé érdekes darab. Olyan mintha egy nagyobb méretű telefon lenne odarögzítve az orrunk elé. De minden rajta van, ami kell és jól látható.

Sajnos a Yamaha applikációjával nem boldogultam, nem sikerült párosítani a telefonomat a kijelzővel, ezért nem ismerhettem meg a funkcióit.

Ami még nagyon kedvemre való volt, az a Ténéré fényszórója: mivel az én motorom jóval régebbi, óriási volt a különbség. Nagyon messzire világít és az út mindkét oldalát nagyon jól látni a tompított fényszóróval. A távolsági világítás meg maga gyönyör, majdnem a világ végéig látni vele.

Szóval ragozhatnám még tovább, hogy mennyire megvett, de nem fogom. Biztos, hogy lesz egy ilyen motorom! Már csak a 4 748 000 Ft-ot kell összegyűjteni rá.

Yamaha Ténéré Explore 700 műszaki adatok:

Motor típusa4 ütemű, 2 hengeres, Folyadékhűtéses, DOHC
Lökettérfogat689 cm³
Furat x löket80,0 × 68,6 mm
Kompresszióviszony11,5 : 1
Maximális teljesítmény54,0 kW (73,4 LE) 9.000-es fordulatszámon
Maximális nyomaték68,0 Nm 6.500/p fordulatszámon
Kenési rendszerNedves karter
Kuplung típusaOlajban futó, Többtárcsás
GyújtásTCI
IndításElektromos
VáltóÁllandó áttételű, 6 sebességes
KihajtásLáncos
Fuel consumption4,16 l/100 km
CO2 emission100 g/km
KarburátorElektronikus üzemanyag-befecskendezés
Vázkettős bölcső, Acélcsőből készült alapváz
Villaszög27º
Utánfutás105 mm
Első felfüggesztésFordított teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztéskaros felfüggesztés, Lengőkaros
Első rugóút190 mm
Hátsó rugóút180 mm
Első fékHidraulikus kéttárcsás, Ø 282 mm
Hátsó fékHidraulikus egytárcsás, Ø 245 mm
Első gumi90/90-21 M/C 54V
Hátsó gumi150/70 R 18 M/C 70V
Teljes hossz2350 mm
Teljes szélesség905 mm
Teljes magasság1500 mm
Ülésmagasság860 mm
Tengelytáv1590 mm
Minimális hasmagasság225 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal)211 kg
Üzemanyagtank kapacitása16 l
Olajtank kapacitása3 l

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük