KiemeltMotorokMotorozás

A legnépszerűbb női motorkerékpárok 2021-ben

Korábban (évtizedekkel ezelőtt) a nők leggyakrabban a motoros párjuk levetett/lecserélt motorját használták, így nem is volt annyira mérvadó az a kérdés, hogy milyen motorokkal járnak a nők. Csak az utóbbi pár évben tapasztalható Magyarországon is az a tendencia, hogy a nők már maguknak választanak motorkerékpárt, és meg is veszik maguknak, amit kinéztek.

2016-óta készül népszerűségi lista a Csajokamotoron.hu oldalon – nem reprezentatív minta alapján – a zárt fészbuk csoportunk tagjainak válaszait felhasználva. A csoportban jelenleg 1600 körüli tag van, akik motoros jogosítvánnyal és motorkerékpárral rendelkező motorosok, és közülük idén nagyjából 300-an válaszoltak arra kérdésre, hogy milyen motorkerékpárjuk van.

Mivel a válaszadók tisztában voltak vele, hogy csak az első 10 legnépszerűbb motorkerékpár fog szerepelni a cikkben, egy idő után azok, akik olyan különlegességekkel rendelkeznek, mint a Gilera Fuoco 500i, az Indian Scout vagy a Harley-Davidson Night Rod Speciál, már nem is írták be a motorjuk típusát a szavazásba. (Mondjuk ők pont beírták.)

Korábbi népszerűségi listák

  1. 2016
  2. 2019
  3. 2020

Érdekes látni, ahogy évről-évre változik a lista. Sok a vissza-visszatérő nagy kedvenc, de vannak új modellek, mint pl. a Honda CMX 500 Rebel, amely szemmel láthatóan hatalmas űrt foltozott be a középkategóriás japán cruiser szegmensben. Új modellek ritkán kerülnek azonnal a legnépszerűbbek közé, de ez a Rebelnek sikerült. Mindössze 2017 óta gyártják, de egyre több nő választja ezt az igazán alacsony, dögös kinézetű, könnyen motorozható bobbert.

Ahogy a nők motoros tapasztalata nő, fokozatosan és óvatosan váltanak egyre nagyobb gépere, de az általánosan elmondható, hogy a közép kategória sorkettes naked motororjai, az 500-600 köbcentis mindenre IS használható kétkerekűek azok, amik még az ésszerűség és a népszerűség határán belül vannak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Nagy előnyük ezeknek a modelleknek, hogy a viszonylag alacsony üléshez keskeny felépítés és rövid tengelytáv is társul, így az alacsony sofőrök is könnyen elnavigálnak egy ilyen motort. Ami a mai benzinárak mellett pedig szintén nem utolsó szempont, hogy ennek a kategóriának ideális az üzemanyag-fogyasztása akár hétköznapi ingázás esetén is.

https://csajokamotoron.hu/ez-meg-milyen-motor-a-motorkerekpar-stilusokrol-reszletesen

A nőknél talán nagyobb arányban tapasztalható az óvatosság, ezért többnyire betartják azt, hogy a jogosítványuk kategóriájának megfelelő motorkerékpárt választanak. Kisebb termetükből adódóan sokan vannak, akik hosszabb távra is megelégszenek egy 125-250 ccm-es motorkerékpárral és nem is vágynak nagyobbra.

Ha belátjuk, hogy fölösleges kockázatot jelent, ha a motorról nem ér le stabilan a sofőr lába vagy túl nehéznek érzi a motort, akkor ez teljesen érthető és elfogadható döntés. Másrészről néhány esetben a nyomaték hiánya is jelenthet veszélyt – esetleg egy előzés esetén vagy ha nagyobb csapattal, erősebb gépekkel kell tartani a tempót.

A motoros nők többnyire tisztában vannak a határaikkal, és legtöbbször inkább alulbecsülik magukat és kisebb motort választanak, mint amit a tudásuk vagy a tapasztalatuk megengedne. Egyszóval fölöslegesen nem kockáztatnak.

Motormárkák sorrendje az első 10 legnépszerűbb motor között

  1. Honda
  2. Kawasaki
  3. Suzuki, Yamaha

Az idei végeredmény alapján elmondhatjuk, hogy a legnépszerűbb női motorkerékpárok 500-700 ccm közé esnek és japán gyártó naked motorjai. Tehát, aki japán motorgyár létére csupasz sportmotort gyárt, az nem hibázhat – mint pl. a Suzuki, aki jelenleg egyáltalán nem gyárt motorkerékpárt ebben a kategóriában. Egyetlen szerencse, hogy a listára kerülhettek, hogy viszont korábban számos kedvelt modellt dobtak piacra, amik még működnek.

 

Lapozz, ha kíváncsi vagy a végeredményre!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük