fbpx

Hab a torkán: Piaggio MP3 400 i.e. és Gilera Fuoco 500 ie 2007 Teszt

A hét legcsapadékosabb napjára esett a választása a Moto Itália Kft. munkatársainak, hiszen ez volt a legideálisabb időjárás arra, hogy minden tesztelő megbizonyosodjon a háromkerekű robogók tökéletes menetstabilitásáról. Arra a mondatra, hogy „Holnap már jó idő lesz!” azért megcsillant valami furcsa, homályos fény a szervezők szemében.

Nem tudom, ki hogy van vele, én viszonylag hosszan tudom sorolni azokat a „para”-jelenségeket, amelyek meg tudják keseríteni motoros mindennapjaimat. Ott van pl. a murva, a lejtő, a sötétség – ezen egy tiszta, karcmentes plexi sokat javíthat -, olykor a jobb-kanyar, az eső, és persze ezek halmozódva: éjszaka egy kanyarodó, murvás erdei úton lemenni, maga a horror. Pláne, ha úgy érzem, hogy figyelnek… A párom szerint viszont a jó időt ki kell érdemelni.

Nos július 10-én kedden azt hiszem egész nyárra letudtam az esőben motorozást, de egyáltalán nem bántam meg, hogy elmentem a tesztre. Most már viszont jöhet a kánikula!

Eleinte féltem tőle, sőt fölöslegesnek éreztem, hogy szakadó esőben egyáltalán elmenjek a Kakucs ringig, de a szervezők biztosítottak róla, hogy ők ott vannak, kora reggel kipakoltak, és azóta folyamatosan kántálják, hogy „Süss fel nap, fényes Nap…” – egyébként ez a kis „mantra” nekem is be szokott jönni.

A kocsiból kiszállva egyből esőruhába bújtunk, és még a bukósisakot is a fejünkre húztuk, mert esernyőnk az nem volt. Azért még percekig nem voltam róla meggyőződve, hogy szándékomban áll ilyen időben motorozni. De aztán annyira tukmálták a jobbnál-jobb robogókat, a vadonatúj különlegességeket, és még az újonnan épített ring sima, üres aszfaltcsíkja is hívogatott, így beadtam a derekam.

Még több kép a galériában!

A körülményekre való tekintettel a profi motortesztelők is a háromkerekű robogók, az új, 400 cm3-es Piaggio MP3 és a Gilera Fuoco 500 mellett tették le a voksukat. Ezeket a gépeket azoknak tervezték, akik szeretik a feltűnést, de emellett városban vagy egyenetlen terepen is (vagy pl. Budapesten, ahol ezt egyszerre tapasztalhatják meg) szeretnének biztonságosan haladni, stabilan kanyarodni.

 

Nincs még vége, laozz!

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x