fbpx

Hab a torkán: Piaggio MP3 400 i.e. és Gilera Fuoco 500 ie 2007 Teszt

A hét legcsapadékosabb napjára esett a választása a Moto Itália Kft. munkatársainak, hiszen ez volt a legideálisabb időjárás arra, hogy minden tesztelő megbizonyosodjon a háromkerekű robogók tökéletes menetstabilitásáról. Arra a mondatra, hogy „Holnap már jó idő lesz!” azért megcsillant valami furcsa, homályos fény a szervezők szemében.

Nem tudom, ki hogy van vele, én viszonylag hosszan tudom sorolni azokat a „para”-jelenségeket, amelyek meg tudják keseríteni motoros mindennapjaimat. Ott van pl. a murva, a lejtő, a sötétség – ezen egy tiszta, karcmentes plexi sokat javíthat -, olykor a jobb-kanyar, az eső, és persze ezek halmozódva: éjszaka egy kanyarodó, murvás erdei úton lemenni, maga a horror. Pláne, ha úgy érzem, hogy figyelnek… A párom szerint viszont a jó időt ki kell érdemelni.

Nos július 10-én kedden azt hiszem egész nyárra letudtam az esőben motorozást, de egyáltalán nem bántam meg, hogy elmentem a tesztre. Most már viszont jöhet a kánikula!

Eleinte féltem tőle, sőt fölöslegesnek éreztem, hogy szakadó esőben egyáltalán elmenjek a Kakucs ringig, de a szervezők biztosítottak róla, hogy ők ott vannak, kora reggel kipakoltak, és azóta folyamatosan kántálják, hogy „Süss fel nap, fényes Nap…” – egyébként ez a kis „mantra” nekem is be szokott jönni.

A kocsiból kiszállva egyből esőruhába bújtunk, és még a bukósisakot is a fejünkre húztuk, mert esernyőnk az nem volt. Azért még percekig nem voltam róla meggyőződve, hogy szándékomban áll ilyen időben motorozni. De aztán annyira tukmálták a jobbnál-jobb robogókat, a vadonatúj különlegességeket, és még az újonnan épített ring sima, üres aszfaltcsíkja is hívogatott, így beadtam a derekam.

Még több kép a galériában!

A körülményekre való tekintettel a profi motortesztelők is a háromkerekű robogók, az új, 400 cm3-es Piaggio MP3 és a Gilera Fuoco 500 mellett tették le a voksukat. Ezeket a gépeket azoknak tervezték, akik szeretik a feltűnést, de emellett városban vagy egyenetlen terepen is (vagy pl. Budapesten, ahol ezt egyszerre tapasztalhatják meg) szeretnének biztonságosan haladni, stabilan kanyarodni.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x