KiemeltMotorokMotortesztek

A motorozásból nem lett elegem: Honda PCX 125 2025 teszt

Mikor elmentem a Honda PCX 125-ös robogóért, arra gondoltam, első tesztalanyként egy robogó csak nem foghat ki rajtam. Aztán az átadáskor már kiderült, hogy ezek a mai robogók már űrhajóhoz hasonló járművek.

Kulcs nélküli indítás, start-stop rendszer – na ezekről eddig még csak hallottam, de sosem volt hozzájuk szerencsém. Azzal tisztában voltam, hogy a féket be kell húzni indításkor és az oldaltámaszt fel kell hajtani, hogy sebességbe tegyem, de aztán tanácstalanul kerestem a kulcs helyét és hogy hová kapcsoljam a tekerőt.

A 240 kilométeres első bevezető út hazáig összehozott minket, összemelegedtünk. Vidéki lány vagyok, a pesti közlekedést még utasként sem szeretem (kivéve a tömegközlekedést, mert metrózni villamosozni nagyon szeretek).

Honda PCX 125 2025 teszt

A következő meglepetés akkor ért, amikor mondták, hogy még csak 64 km van a járműben, ami azt jelenti, hogy 80-nál többel nem mehettem és 6500-nál nem forgathattam jobban a robogót. Így azért már a 240 kilométer elég hosszúnak tűnt hazafele.

Autópálya, autóút kizárva a 80 kilométer miatt, hogy a kamionok le ne toljanak. Csak mondom, hogy a motorosok nem is intettek merthogy egy kis robogó jött velük szembe. Ez azért mélyen érintett, mert a motoros társadalom az mégiscsak egy Társaság egy Csapat egy Csoport és megszoktam, hogy amikor motorozok, akkor intenek, mert motorral vagyok. Én is Közéjük tartozok. Igaz, hogy kicsit nagyobb, amivel hétköznapokon járok, de a motor az motor szerintem akkor is, ha csak robogó.

Az út négy és fél óra volt. Kétszer álltunk meg, mert a fiúk cigizni szerettek volna (na jó aggódtak, hogy én a motoron hogy bírom a 9-10 fokot, míg ők a kocsiban beszélgetnek). Annyira kényelmes volt a Honda PCX 125 ülése, hogy nem értettem, miért kell nekünk megállni ahelyett, hogy mennénk.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az út közepe felé olyan 20 kilométeren át esett az eső. A szél és az esővédelem nagyon jó volt a robogón ahhoz képest, hogy pici a szélterelője. A lábamat két pozícióban is tudtam tartani, a fenekemet pedig a kialakítása miatt egy kicsit tartotta az ülés púpja.

A motorozásból nem lett elegem ez alatt a négy óra alatt. Már másnap újra motorra pattantam és megnéztem Guri a nagy utazó indulását Győrben. Ez az út újabb 220 kilométert rejtett, amiért egy repcés fotóval jutalmaztam magam.

Honda PCX 125 2025 teszt

Hazafelé úton egyszer csak sárga  háromszög jelent meg  rá volt írva angolul hogy 500 kilométer!!! Értem én, hogy angolul van de ha oroszt tanultam? Németül egy kicsit tudok, így jöttek a telefonok 500 kilométert elértem, most meg kell állnom vagy még 500-at mehetek a szervizig? Hát nagyon nem mindegy!

Jött a megnyugtató válasz, mindenkit felhívtam, megkérdeztem (egy vadonatúj motornál, mert ugye ilyen még nem volt), mit tegyek, és megnyugtattak hogy 1000 kilométerig mehetek. Ez mind szombat délután, amikor a szervizt már hiába kerestem. Azonnal írtam az emailt, és jött is a válasz: menjek nyugodtan 1000-re vigyem vissza. Szuper. Mindjárt törhettem is a buksim… Átbeszéltük, hogy jó, de 250 kilométer a vissza út.
Most mit csináljak? Vagy motorozok 1000-ig, vagy annyit, hogy 250 vissza út is beleférjen.

Döntés született: visszavisszük trailerrel.

Honda PCX 125 2025 teszt

Következő nap meg kell mutatnom a tesómnak. Ezzel a mottóval indítottam a napot.
Ki kell próbálnom, meg kellene nézni, hogy viselkedik a dombokon. Nem tudom mennyire tudjátok, Kőszegnél a Szabó-hegy, Szent Vid (589 m) ezek egy kicsit magasabb pontok. Megnézzük, hogy megy fel a dombon, hogy tetszik neki a szerpentin, a kanyargás. Muszáj volt Velem. Hogy elmondhassam, hogy velem van Velemben a PCX125.

Itt egy kedves ismerősöm csodálatos fotókat készített a magas hegyekben. A férjem hűséges társként minden hülyeségemet tolerálta, hozzuk haza Pestről, vigyük fel Pestre, motorozzunk el Győrbe, menjünk ide, menjünk oda, mert nekem muszáj motoroznom. Egyedül pedig nem szeretek. Megköszönöm a támogatását itt is.

Honda PCX 125 2025 teszt

Elmentünk Nemesmedvesre, hogy egy igazi tankos képet készíthessünk, hogy ez a robogó milyen pici, amikor egy tank mellett áll. A mindennapokban nagyon nagyon jól vizsgázott. A városban és elővárosokban gyorsan szedi a lábát. Méretre azt mondanám, hogy egy középkategóriás: az autók között jól lehet vele lavírozni, a start-stop rendszerről már beszéltem, amennyire féltem tőle így elsőre megszerettem. 

Előnyök:

  • A kanyarokat nagyon jól tolerálja
  • A városban nagyon dinamikus
  • A közepes mérete miatt a kocsik között jól lehet lavírozni vele
  • Üzemanyag takarékos
  • Szél és eső védelme megfelelő
  • Kisebb bevásárlást meg lehet oldani vele
  • A LED fényszórók jó látási viszonyokat teremtenek, és jól látható a robogó
  • Telefon töltő a kesztyűtartóban
  • Indításhoz nem kell kulcs
  • Az út egyenetlenségeket jól csillapítja

Hátrányok:

  • Szoknyában nehéz felülni
  • Ára lehetne kedvezőbb
  • A kesztyűtartó nem zárható

Jöjjön egy kis bemutatás

Honda PCX 125 2025 teszt

2025-ben a Honda új külsővel hozta ki a PCX 125-öt. Ez a modell minden idők egyik legsikeresebb robogója. A Honda  2010 óta 140000 robogót adott el.

Ebben az évben frissült a külső idomzat, leburkolták a kormányt is. A legjobb választás városban elővárosokban, 2 literes fogyasztással. A kezdők nagyon szeretik könnyű, 133 kg a tömege és alacsony, 763 milliméter az ülés magassága miatt is. 30 literes az ülés alatti tárolójába a kesztyű és néhány apróság is belefér egy bukósisak mellé.

Európa több országában már B jogosítvánnyal is vezethető. A felemás felnik megmaradtak elöl 14-es hátul pedig 13-as. Elektromos kulcs nélküli indítása van, zsebben  hordható, kesztyűben is nyomható az érzékelő. Elektromos a tank nyitása és az ülés alatti tároló is. Start-stop rendszerrel látták el (kikapcsolható).

Honda PCX 125 2025 teszt

Honda PCX 125 2025 Műszaki adatok

  • Centrifugális kuplungja van.
  • Gyújtása digitális tranzisztor.
  • Váza dupla bölcső.
  • A fékek elől és hátul is 220 mm-esek.
  • ABS és kipörgésgátló van rajta (kikapcsolható)
  • Motor hosszúsága: 1935 mm
  • Szélessége 740 mm
  • Magassága 1125 mm
  • Tengely távja 1315 mm
  • Ülésmagassága 763 mm
  • Súlya menet kész állapotban 133 kg
  • Teljesítménye 9,2 kW
  • Led fényszórókkal van ellátva
  • Üzemanyagtartálya 8,1 liter
  • Megtehető km 1 tankkal 385 km
  • A1-es jogosítvánnyal vezethető.
  • A nyomógombok és kapcsolók kesztyűben is könnyedén használhatóak.
  • Ára: 1 524 000 Ft 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük