fbpx

Fárasztó sportág: Ingyenes vezetéstechnikai tréning motorosoknak

vezetes 2671Annyit olvastam már a fórumon a lelkes beszámolókat, hogy úgy döntöttem, saját szememmel kell megbizonyosodnom róla, hogy van értelme. Persze kétségem nem volt eddig sem, hogy van még mit tanulnom. Azért a büszkeség nagy úr – mi van, ha kiderül, hogy teljesen tehetségtelen vagyok?

Szerencsére nem így történt. Sőt, már az első körök után hatalmas önbizalmat adott, hogy – egyedüli nőként, leszámítva egy robogós hölgyet – nem én voltam a legbénább a körülbelül húsz fős társaságban.

Meglepett, hogy a hétfői dátum, és a negyven fokhoz közelire jósolt hőmérséklet ellenére ilyen sok motoros gyűlt össze reggel kilenckor a Hungaroring tanpályáján. A motorok igen változatosak voltak: az ötven köbcentis robogótól a sport és túramotorokon keresztül a cruiserig képviselve voltak a stílusok. Bár azt elmondhatom, hogy a résztvevő sofőrök átlagéletkora inkább felülről súrolta a harmincat.

Volt, aki rendes túramotoroshoz híven cordura ruhában nyomta végig a napot. Ezúttal a tanfolyamot vezető gödöllői motorosrendőrök eltekintettek a protektoros kabát viselésétől. A kesztyűt így is erősen javasolták, a bukósisakot viszont minden gyakorlatnál viselni kellett, és ebben ők is jó példával jártak előttünk.

A bemelegítő gyakorlat

Egy nagyjából 5-6 méter átmérőjű, bójákból kirakott kört kellett megkerülni. A cél minél közelebb menni a bójákhoz úgy, hogy még ne boruljanak fel. Látszólag egyszerűnek tűnik, főleg miután az egyik oktató bemutatta saját szolgálati motorjával a feladatot.

Még több kép a vezetéstechnikai tréningekről a galériában!

Kivitelezni már sokkal nehezebb, hiszen nem mindegy, hogy az ember közben hova néz, melyik kart húzza, melyiket nyomja… A megoldást nem árulom el, csak azt, hogy egy idő után hideg vízzel kellett hűteni a fékemet. A nap végére már belülről is sikerült körbemennem egyszer mindkét irányba a körön.

A mi csoportunk még nagyban küzdött a körrel, mikor a másik társaság már a szlalomozásnál tartott. Aztán mire felocsúdtam, a résztvevők fele eltűnt, és később sem kerültek elő. Furcsa. Gondolkodóba estem, hogy vajon túl könnyűnek találták a feladatokat, vagy éppen túl nehéznek.

Az biztos, hogy aki azért érkezett, hogy majd ő megmutatja a motorosrendőröknek, hogy mi az a motorozás, fülét-farkát behúzva menekülhetett el. A magyar rendőrök a nemzetközi versenyeken mindig a legjobb helyen végeznek.

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x