fbpx

Honda CMX 250 Rebel és Honda CMX 500 Rebel összehasonlítás

honda cmx 250 vs 500 rebel teszt 1Alapvetően igaz rám, hogy minden döntésem előtt szeretek mérlegelni, így a korlátlan “A” jogsim ellenére a nagymotoros tapasztalat teljes hiányában (1 óra rutin és 1 óra forgalmi vezetés után levizsgáztattak) egy igazán gyenge kezdőmotorra esett a választásom.

Az összes rutinomat az édesapám Simsonján megtett pár tízezer kilométer során szereztem, zömmel kamaszkoromban. Mégis élénken éltek bennem a kezdeti időszakban tapasztalt újabb és újabb vezetéstechnikai hiányosságok, főleg a nehezedő terepviszonyok között, illetve az egyre sűrűsödő mentési helyzetekben, melyek megtanították, hogy egy vezető legfőbb erénye a folyamatos fejlődés iránti igény, valamint az alázat, ami nálam nem az első sárvédő csókolgatásában teljesedik ki.

2017 augusztusában hoztam el a kereskedésből az 1996-os gyártású Honda CMX 250 Rebel típusú motorkerékpáromat, melynek nyergében durván 10 aktív hónapot töltöttem el, mielőtt 2019 márciusában megvásároltam életem első és valószínűleg utolsó 0 km-es „szalon” motorját, ami a korral járó, egyre növekvő szenilitás manifesztációjának ellensúlyozásaként a Honda CMX 500 Rebel névre hallgat (továbbiakban Bobié).

A két motorom összehasonlításában Szalai Csaba volt segítségemre, mivel mindkét Rebelt nála parkoltattam télvíz idején, és a 250-est még azóta sem volt érkezésem hazahozni. A kisebb motor is igényli a törődést és a járatást, ezért – meg persze a cikk miatt is – Csabit kértem meg, hogy miután lenyomunk egy-két nagyobb kört a motorokkal, mondja el a tapasztalatait, méltassa pár mondatban a pöttöm gépemet:

A Honda CMX 500 Rebel méltatása

„Meglehetősen távol áll tőlem ez a fajta kivitel, viszont régi motoros lévén ugyan nem nagy izgalommal, mégis várakozással néztem a gurulás elé, ami során a következőket tapasztaltam.

A prímán működő önindító azonnal életre kelti a karburátoros motort, feltéve, ha a rendkívül érzékeny szívatót kellő türelemmel állítod a megfelelő pozícióba. Miután elérte az üzemi hőfokot, ennek hiányában is tökéletesen működik a blokk.

Véleményem szerint ez egy első generációs cruiser [gyári besorolása custom/cruiser – a szerk. megj.], ennek megfelelő fékrendszerrel, futóművel, fix rugóúttal és nem állítható gátlókeménységgel. A váltóval kapcsolatban azt tapasztaltam, hogy rendkívül rövid áttételezésű. Ennek következtében számomra szokatlanul sűrűn kellett kapcsolgatni a fokozatokat [Csabi gépe egy Ducati 750 SS – a szerk. megj.].

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások