fbpx

Honda CMX 250 Rebel és Honda CMX 500 Rebel összehasonlítás

honda cmx 250 vs 500 rebel teszt 3Ötödik gangba húzva ez 60 km/óra fölött megszűnik, és innen a végsebességig nem kell foglalkozni a váltással. A gyorsulása oly szerény, hogy mire elértem a 110-es tempót, csöngetett a postás a nyugdíjszelvénnyel. A használat során azt vettem észre, hogy a váltókar-pozíció nem túl határozott és kissé kemény. Az üresbe kapcsolás némi nehézségbe ütközik, keresgéltem, mint vak bagoly az odúban [khm… Csabi, megbeszéltük, hogy csak szépeket mondasz – a szerk.].

Alacsony építésű, fordulékony, ennek köszönhetően meglepően jól manőverezhető gép. Motorosbarát, jóindulatú, elasztikus, igazi Honda. Az üléspozíciót tekintve biztonságos, kényelmes, stabil, valamint rendkívül alacsony, minek eredményeképp kicsit furcsán éreztem magam rajta a magasságom miatt [látványra sem volt utolsó – a szerk.]. Emiatt inkább a hátsó lábtartót használtam, mert a Ducatin megszokott testhelyzetemhez ez állt közelebb.

A biztonságérzetemet nem növelte a tömlős gumival szerelt küllős kerék. Mindezek ellenére egy nagyon jó kis tanulóbringa épp a fent említett tulajdonságai miatt. Megbocsájtó motor: miután a kezdeti parákat kihevertem és ráhangolódtam végre a motorra, az apróbb vezetési hibákat jóindulatúan korrigálta.

A fékrendszerre kitérve: a hátsó dobfékre tekintettel a kellő hatás érdekében szigorúan együtt használandó az első és hátsó fék. Figyelembe véve a korát, határozottan állítom, hogy ez egy jó kis gép.”

Magam is ezt állítom róla. A váltónál mutatkozó problémákat szándékom szerint majd olajtípus-váltással fogom orvosolni, talán működni fog a dolog.

A kisebb motorral megtett közös kilométerek (24.500 km), a belföldi és külföldi túrákon szerzett temérdek élmény mind arra biztatták a szentimentális énem, hogy amíg komolyabb műszaki probléma nem lép fel nála, addig ne váltsak nagyobb gépre, még akkor sem, ha már rég kimotoroztam a benne rejlő tartalékokat pár hónap után.

Viszont mint mindig, most is győzött a józan ész, így a továbbiakban is kellő alázattal, de immár szomjazva a teljesítményt a 46 lóerős nagytesóra esett a választásom.

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások