fbpx

Légy király – Suzuki B-King 2011 Teszt

suzuki b king 2011 23Úgy rémlik, talán 2001 magasságában láttam róla egy cikket, még akkor koncepciómotor volt.

Nem voltam plakátolós kiragasztós típus, de a szééép naaagy, középső, kivehető A3-as plakát képet róla kiragasztottam az asztal fölé, és romantikus jányszobám falai között róla álmodoztam (volt még egy lőlapom 9,7-es átlaggal kilógatva, csak hogy igazán hagyományos legyek). Na szóval copfos (de tényleg!) jánykoromban vele kezdődtek az ábrándozások.

Azóta már kinőttem a lelkesedést és egy másik példányba lettem szerelmes, de az emléke megmaradt örökre, mint az első szerelemé. Tizenév múlva, most sikerült a kezeim közé kaparintani ábrándozásaim utcaivá szelídített tárgyát, és igen vegyes érzelmeket ébresztett bennem. Mint amikor felnőve kiderül tinikorod istenábránjdáról, hogy ő is csak ember… A pucér motor külsőre királyinak, belsőre emberinek találtatott…

Megjelenése a koncepciómotorhoz képest maradt a pitbullgyanús robusztus megközelítés, de nem annyira lett baltával hasogatott fazon mint a plakáton: gömbölyűbb de még így is extra széles tank, széles hátsó kerekek, élien-tekintetű lámpa, a brutális légszűrőrácsok és látványosan nagy hűtő, rajta minden már messziről brutálisan erőműkinézet. A tank olyan vállas és széles, hogy bele van építve az index két oldalt.

suzuki b king 2011 16Hosszú és széles motor, nem surran el csak úgy az úton. Ezt észreveszik. Kicsinek éreztem magam rajta, de azért végtelen kényelemben! Minden nagy rajta, olyan az úton a megjelenése, mint azoknak a nagy, csillogó-villogó terepjáróknak, amiknek a kormányánál kopasz és széles vállú emberek ülnek.

A két Yoshimura kipufogó gyönyörű, hátulról nézve is erőteljes, de már sokkal finomabb részletekkel, tetszik a két kipu összehozása egymás mellett a körítéssel. A hangjuk csodálatos, amikor elkezded húzni, mint a lobogó tűz, borzalmasan jó hallgatni, fülre teljesen orgazmikus. Ha elindulsz és húzod neki, mint a jól megpakolt kazán, úgy duruzsol, és a teljesítménye is olyan: ipari kazán, meghúzod és megindul, nem teketóriázik.

A hátulján a széles gumi úgy terpeszkedik az úton, mint a szomszéd Bözsenéni a megrakott bevásárlószatyrokkal a buszon péntek délután.  A nagy test brutális teljesítményben és súlyban is végződik:  185 paci, 1340 köbcenti, 235 kg száraz súly.  Rettenetesen nagy, rettenetesen erős, és rettenetesen uralkodni kell rajta. Csak erős idegzetűeknek, és hozzáértőknek. Egyéniség a motor, és nem a jóindulatú fajtából.

suzuki b king 2011 2Ahogy elhoztam a kereskedésből, a motor mozgása valahogy gyanús volt. Mintha lapos lenne a gumi… Fújtam bele,  előre és hátulra is, és mindjárt jelentőségteljesen javult az összhatás. De még mindig mintha nem lenne az igazi… Két nap után végül a pontos értékre sikerült fújni hozzáértő segítséggel, ott már úgy viselkedett vagy két órán keresztül ahogyan egy motornak azt kell. Aztán megint elkezdet maszatolni a járgány, így bizalmatlanná váltam a királlyal. Háááát, a hidegben lapos gumival inkább nem erőltetjük….

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Mina

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x