fbpx

Yamaha YZF-R6 2010 teszt

Nos, lássuk mennyit változott a korábbi évjáratok még kicsit szelidíthetetlen R6-osa.

Nagy örömömre szolgált mikor felkértek a 2010-es Yamaha R6-os tesztelésére, hiszen magam is Yamahával versenyzem. Ezért is voltam kíváncsi, mit tud az új modell. Emlékszem még négy évvel ezelőtt utcai motorozáshoz kerestem motort, és próbálgattam az R6-ost is. Akkor a Suzuki GSX-R 600-asa mellett döntöttem, mert a K6-os jóval felhasználóbarátabbnak tünt.

 

Design szempontjából soha nem lehetett panasz a Yamahára, hisz a motor formája magáért beszél. Az első fényszórók „macskaszeme“ a legszebb kategóriatársai közül. A hátsó idom is kecsesre sikerült, bár nem túl szép a lelógó rendszámtáblatartó, amit nem is olyan könnyű kicserélni egy kisebbre mert az index is rá van szerelve. Ráadásul az első index még mindig „kilóg az idomból“, nem tették be a visszapillantó tükrökbe. Úgy gondolom az index probléma megoldása a Suzuki 600-asán sikerült a legjobban, remélem a 2012-es R6-oson is hasonlót látunk majd!

Még több kép a galériában!A Yamaha modellek színe is változott 2010-re, én a fekete verziót kaptam a tesztre. Nagyon szép a motor fekete-arany kombinációja (arannyal a feliratok vannak rajta), és jól mutat közelről, de szerintem nem a legszerencsésebb szín. A fehér vagy a kék-fehér verzió jobban kihozza a motor szép vonalvezetését messzebbről, főleg menet közben. Hiszen egy ilyen gyors motorban az átlag járókelő csak pár másodpercig gyönyörködhet.

Az üléspozíció is lejjebb került, és ezzel megoldódott az én korábbi problémám is, miszerint utcai motornak – többek között – azért nem a Yamaha mellett döntöttem, mert nem ért le róla a lábam. Azért lássuk be, ez nem egy hátrány piros lámpánál megállásnál. Ezt az indokot általában a férfiak megmosolyogják, de aki dőlt már el utcán emiatt, az pontosan érti miről beszélek. Tehát VÉGRE egy Yamaha amiről egy 168 cm magas csajnak is kényelmesen leér a lába!

Ettől függetlenül megmaradt a sportos pozíció a motoron, így a versenymotorokhoz legközelebb álló testhelyzetet produkál. Jól gondolkodjunk el, mielőtt több napos túrát vállalunk, viszont rövid túrázások alkalmával és főleg, ha még egy pályanapra is kimerészkedünk vele, akkor tökéletes „racing“ érzést ad.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x