KiemeltMotorokMotortesztek

Tini huligán, avagy I love you WR 125X

Doktor úr! Valami hiányzik az életemből.
– Na ne mondja uram, mik a panaszok?
Fiatal kor, alacsony büdzsé, katasztrofális minőségű magyar utak, kanyarfüggőség, lázadó szellem…

– Egy percig se aggódjon kedves beteg, tudom a megoldást az Ön problémájára!
– Valóban? És mi lenne az?
– Sürgősen üljön át, egy WR 125X-re!

A hülyeséget leszámítva, a tipp komoly. Szinte minden problémánkat orvosolhatja ez a nyolcadliteres csoda. Közelítve a témához, egy hófehér szépséggel találtam magam szembe. Karcsú, de izmos megjelenés, határozott vonalvezetés. Igazi supermoto feeling, makulátlan design. Bemutatták a jövő egyik díszpéldányát, azaz a WR 125X-et.

Hazánkban (is) sajnos hanyatlóban van a motorpiac. Valamilyen formában él és mozog, ha azt vesszük, hogy az emberek a mai napig motoroznak. Viszont egy másik részről megközelítve, már nem úgy motoroznak, ahogy pár évvel ezelőtt megtehették. Ma már szinte megfizethetetlen pl. egy Hayabusa vagy bármi más nagy teljesítményű gép nyergéből locsolni a benzint, és falni a kilométereket. Véget ért az az időszak, amikor még a sarki boltba is motorral jártunk.

Valami véget ért, de egy új kezdődött el. Mégpedig a 125-ösök világa. Alacsonyabb költségvetésű motorok, amik még képesek élményekkel gazdagítani minket. Kétségtelenül nem izomgépek, de a jelenlegi helyzetet figyelembe véve a városon belül is ideális választások. Bár az új modellek alapára még mindig zsebbenyúlós mutatvány, de nem feledhetjük, hogy a leperkált pénzünkért cserébe most már bizony komoly technikát és – brandtől, típustól függően – minőségi portékát kapunk.

yamaha WR 125X 2011 01

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Visszakanyarodva a motor megjelenésére, kis köbcentijének ellenére a 125-ös WR véletlenül sem néz ki minimotornak, sőt! SM a javából, visszaköszön a stílus jellegzetes karakterisztikája, és feltűnő magassága. Ez tulajdonképpen 875 mm eredeti ülésmagasságot jelent, ám ez igénytől függően opcionálisan változtatható.

Próbáltam az eredeti ülést, végül is tartható magasság lett volna, de ha már él az alternatíva egy, a 172 cm-em számára megbízhatóbb méret iránt, úgy voltam vele, hogy élek a lehetőséggel. Egy imbusszal könnyen cserélhető az ülés, ezáltal máris jobban, és alacsonyabban éreztem magam a motoron.

Minél személyre szabhatóbb egy motor, annál jobban érzi magát a rider. Ez vonatkozik a beállításokra és a külső extrákra egyaránt. A Yamaha tervezői nem fukarkodtak a kiegészítőkkel, abszolút alakítható motor. Például a ledes indexek is külön rendelhetőek, nem csak optikailag tuningolnak, hanem remekül funkcionálnak is.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük