KiemeltMotorokMotortesztek

Tini huligán, avagy I love you WR 125X

Ennek ellenére a perverzióimat tovább hajtottam, 2 nap múlva célkeresztbe vettem a kecskeméti gokart pályát. A szűk, kanyarokkal tűzdelt pálya ideális hely egy nyolcadliteres supermoto számára. Nem úgy, mint az autópálya. Aznap úgy döntöttem, hogy az M5-ösön megyek, hátha gyorsabban túlleszek a kötelező kockuláson.

A 124 km/h-ra kúszott végsebesség szinte üvöltött vissza rám a WR kijelzőjéről, amit viszont hiányoltam, az a fordulatszámmérő. Ugyanis ez hiánycikk. A műszerfal minimalizált konstrukció, összesen egy üzemanyagszint jelzőből, egy kilométer számlálóból és a sebesség kijelzéséből áll. A 2011-es modell ellenben gazdagodott egy „extrán” púpos plexivel, ami egyébként így is olyan pici, hogy első körben fel sem tűnt. Azért, mellette szóljon, hogy a motor nem produkál olyan sebességet, ami mellé szükséges lenne a nagyobb szélvédelem, a design-nak pedig pont így áll jól.

yamaha WR 125X 2011 2

A pályáról lehajtva a sima 5-ös út is katasztrófa, ahogy a Győrig vezető 1-es. A WR-t viszont egy percig sem hozták zavarba az amúgy zavarba ejtő minőségű, extra rossz magyar utak. Tökéletesen veszi az úthibákat, jó a rugózása és jól eltalált a beállítása, nem is kemény, és nem is puha a futómű, pont olyan amilyennek lennie kell.

Kétségtelenül a WR szerelmesének éreztem magam, de a gokartpályán elszabadultak az érzelmek. Tökéletes! Úgy szakad be a motor a kanyarba, mint a gondolat, tökéletes az úttartása, vitathatatlanul a kanyarok királya! Egy élmény volt vele a pályán menni, kihozza az emberből a „huligánt”. Még gyorsabban akartam a kanyarokba menni és még jobban ki akartam gyorsítani, mert a motor képes rá. De még ennél is nagyobb örömöt jelentett a csúszkáló hátsója, amit a hátsó fékkel matekozva finoman ki lehetett váltani.  

Még több kép a galériában!A WR másik legfőbb érdeme, a használható féke. Ehhez a köbcentihez nem dobálnak nagy fékerőt, de a WR-nél nem spóroltak. Akár egy 250-esnek is dicsőségévé válhatnának ezek a hidraulikus tárcsafékek, amik egyébként már első ránézésre árulkodóak lehetnek. A tárcsák gyakorlatilag akkorák, mint maga a kerék, és a fékerő vele együtt arányos.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Hasonlóan izmos méretekben tündökölnek még a kategória felső határait feszegető gumiméretek (elől 110, hátul 140/70-es), és a méretesre sikerült villaszárak. Hazafelé rám sötétedett, de egy percig sem éreztem magam elveszve. Végülis a tempó se volt tarthatatlan, és a lámpatest is tette a dolgát becsületesen.

A második nap nagyjából 250 km-t tettem meg, összességében egész közel álltam a 600 km-hez. Ez egyrészt a kíváncsiságomnak tudható be, másrészről pedig annak, hogy élvezetes a WR-rel menni. Na nem az autópályán, de városban, vagy egy jó kis gokartpályán sokat tud adni a vezetőnek. Tinik számára tökéletes választás, mutatós, jól használható és megbízható darab, ajánlom a figyelmekbe!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük