HírekEseményekMotorverseny

Szaud-Arábiában folytatódik a Dakar 2022-ben

Dakar Rally 2022 útvonal

A 2022-es, 44. Dakar-ralit ismét Szaúd-Arábiában rendezik meg. Az Amaury Sport Organisation (ASO) által szervezett tereprali 2022. január 1. és 14. között kerül megrendezésre.

Ez lesz a harmadik alkalom, hogy Szaúd-Arábia ad otthont az eseménynek, a Szaúdi Autó- és Motorkerékpáros Szövetség támogatásával. A verseny Ha’ilból indul és Dzsiddában ér véget, a Neom régió kanyonjain és szikláin keresztül, a Vörös-tenger partvidéke mellett haladva, a Rijádot körülvevő dűnék szakaszaiba, és az Üres Negyed homokdűnéin zajlik majd a legtöbb akció.

Az útvonal egy prológ szakaszból és 12 normál szakaszból áll, egy pihenőnapot tartanak Rijádban január 8-án. A nagyon nehéz terepviszonyok miatt a versenyzőket a 8. szakasz céljából légi úton szállítják Rijádba.

Amikor az ASO aláírta az ötéves szerződést Szaúd-Arábiával, volt egy első éves kizárólagossági záradék. Mivel ez lejárt, több országot is felvehettek volna az útvonalra. A COVID-19 utazási korlátozások miatt azonban úgy döntöttek, hogy a verseny Szaúd-Arábiában marad.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az útvonal

A versenyzők visszajelzései szerint az előző versenyen túl sok volt a sziklás felület, ami túlzott gumikopáshoz és defektekhez vezetett, és nem volt elég homokos szakasz, ami hagyományosan a Dakar-ralit uralta. A szervezők meghallgatták a panaszokat, és 2021. május 11-én nyilvánosságra hozták az új útvonalat, amelyet a homokos Empty Quarter való benyomulás jellemez.

2021. május 11-én a tavalyi évhez hasonlóan az útvonal 1 prológszakaszt, 12 szakaszt, köztük 2 hurokszakaszt és 1 maratoni szakaszt tartalmaz. Az útvonal mintegy 4000 km (2 500 mi) speciális szakaszokból és 2500 km (1 600 mi) – 3000 km (1 900 mi) összekötő szakaszokból áll majd. A pontos útvonal később, 2021-ben kerül nyilvánosságra[5].

Változások

Bár eredetileg reklámozták, a tavalyi versenyen nem volt alternatív üzemanyag osztály, és csak néhány résztvevő futott a benzintől vagy a dízeltől eltérő üzemanyaggal. Az idei kiadásban előtérbe kerülnek az alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművek, azzal a céllal, hogy 2030-ra 100%-ban alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművek legyenek a személygépkocsi, SSV és teherautó kategóriákban.

Az idei futamon lesz egy új T1-E kategória, amelynek szabályait az FIA-val együttműködve dolgozták ki. Ezt a kategóriát olyan prototípus járművek számára hozták létre, amelyek elektromos motorokra vagy bármilyen, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére összpontosító technológiára, például bioüzemanyagokra és hidrogénre támaszkodnak.

Az elektronikus útikönyvek az autó, az SSV és a teherautó kategóriák minden járművénél szabványossá válnak, azzal a céllal, hogy a csapatok közötti segédeszközök közötti különbségeket korlátozzák. Az elit kategóriában induló motorkerékpárok és quadok is kapnak egy rájuk szabott változatot.

A tavaly bevezetett motoros és quados légzsákos mellények pozitív visszajelzéseket kaptak. A légzsákmellény hatékonysága és kényelme javult.

A Dakar Classic kategóriában már nem a szabályosság lesz az egyetlen értékelési szempont. Az útvonal nagyjából 20%-át kitevő szakaszokon csak a navigációt fogják értékelni, az időt nem, és minden egyes többletkilométer pontokba kerül.

Az eseményre összesen 750 versenyző, versenyző és segédpilóta nevezett, köztük 209 újonc (első alkalommal nevező versenyző), 130 legenda (10. vagy többedik éve résztvevő), 34 Original by Motul (támogató csapat nélküli versenyző) és 60 nő. További 315 versenyző és segédpilóta nevezett a Dakar Classic-ra (klasszikus autó és teherautó kategóriák).

Forrás

 

Lapozz a Szaúd-arábiai Olimpiai Bizottság elnökének nyilatkozatához!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük