fbpx

Elektromos járművek versenye

Hónapok óta tanulók százait tartotta lázban a Bosch által meghirdetett II. Elektromobil verseny, amelyre több, mint 100 csapat jelentkezett.

Hazai és külföldi egyetemek, főiskolák és középiskolák tanulói készültek az április 17-én, Miskolc belvárosába megrendezett versenyre. A Bosch kérése alapján a csapatoknak időről időre terveket, képeket, helyzetjelentést kellett küldeniük. Mivel a versenykiírás meglehetősen szigorú volt, így volt olyan csapat, amelyik már jóval a verseny kezdete előtt kiesett.

Az utolsó nagy, verseny előtti megmérettetés a pénteki gépátvétel volt. Ekkor a csapatoknak már a kész, üzemképes és nem utolsó sorban üzembiztos járművet kellett bemutatnia. Természetesen az apróbb hibák kijavítására itt még volt lehetőség. A versenyen végül 82 csapat állhatott rajthoz.

 

A futamok felosztása selejtező, elődöntő, középdöntő, döntő volt. Az 50 futamot Szujó Zoltán kommentálta, a pályán való eligazodásban pedig a Hungaroring pályabírói segítették a pilótákat. A selejtező futamok szintidejét 10 percben határozták meg a szervezők, azonban voltak olyan csapatok, akiknek kevesebb, mint a fele idő elég volt a 7 kör (2.1 km) megtételére.

A körverseny során kötelező volt a bokszutcába való kiállás, ahol a csapatok akkut cseréltek a fúrókban. Így is akadt azonban olyan csapat, amelyik rosszul számolt, és a célvonal előtt 5 méterrel megállt a járművük. A döntőbe végül két miskolci, egy óbudai valamint egy debreceni csapat jutott be. Szoros és izgalmas küzdelem után a Miskolci Egyetem Csettegők csapata állhatott fel a dobó legfelső fokára.

Még több kép a galériában!A középiskolások külön kategóriában indultak, közülük a szintén miskolci, Andrássy Gyula Szakközépiskola csapata bizonyult a legjobbnak. A körversenyeket minden esetben gyorsasági futamok követték, ezen azonban a sok meghibásodás miatt csak kevés csapat tudott részt venni. Azonban nem csak a pályán folyt a versengés. A Legjobb formatervű autó, és a Legjobb műszaki megoldás kategóriában is hirdettek győztest. Előbbit szintén egy miskolci csapat, a GÉPÉSZ CAR nyerte el, míg utóbbit a Kecskeméti GAMF Lecsó fantázianévre keresztelt csapata kapta.

A tavalyi évtől eltérően a csapatok idén nem a versenypálya mellett felállított sátorban kaptak helyet, hanem a városi sportcsarnok küzdőterén, ahol óriáskivetítőn kísérhették figyelemmel a kinti eseményeket.

A versenyen kívül számos programmal várták a kicsiket és nagyokat egyaránt: aszfaltrajz verseny, játszóház, termékbemutató, környezetvédelmi sátrak, táncprodukciók szórakoztatták a közönséget. A nagyszínpadon Görög Zita konferálta az eseményeket.

 

Ajánlom másoknak is

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x