KiemeltMotorokMotortesztek

Nagyvárosi guriga: Honda FJS (SW-T) 600 teszt 2011

Honda FJS600 01Aztán jött az óriási plexi. Most alatta nézzek ki vagy felette? De miért pont szemmagasságban van a vége? Nem lehet-e ezt állítani valahol? Nem. Jó hogy átlátszó, de mégis… Aztán rájöttem ennek a nagy plexinek az előnyére, sehol egy bogár a fogaim között felhajtott bukóval. Pláne, hogy a szemembe se repült bele senki!  Napszemcsi se kellett, lehet vadul vigyorogni előre/oldalt/hátra. Hm, hát végül is igen, robeszra nyitottabb bukóval szoktak ülni.

Esőben viszont betekeredik mögé az áramlás miatt még jobban felgyorsított esőcsepp, és úgy szúr mint az istennyila. Bukó lehajt és morog magában, hogy nemcsak a cseppes bukóplexin kell átradarozni, hanem a maszatos motor plexin is, ami mindkét oldalról vizes a turbulencia miatt.· Szóval ha lejjebb lehetne esőben tekerni, hogy kilásson mögüle az ember, akkor jó lenne, szárazon viszont rendben van a bogártalanítás miatt.

Meg is van az első zsákbamacska, lehet óvatlanná válunk egy 600 cm3-es vason – mert úgyis „csak” a robeszra ülünk fel. Közben pedig szép komótosan elvergődik az autópályán 140 felett is (többet nem mentem vele mert mértek a környéken aznap 3 helyen is), szóval azért illik hozzá is felöltözni (pláne hogy ott a brutális csomagtartója).

Feltételezem a váltója miatt gondolta alaposan végig hogy ő mennyivel is guruljon, de igen komótosan kúszik fel az az óriási mutató már a gyorsabbnak nevezhető tartományokban. Viszont nem pörgi magát szét, nincsenek óriási fordulatszámok, feltehetően ezt is olyan hondásan hosszú életű lesz.

A tükör jó helyen van és elég nagy kényelmes tányér, bár minimalista kézi állítós kivitelezés, az árba  talán beleférhetne egy kis elektronikus parasztvakítás. Még ami nekem feltűnt – bár biztos szőke vagyok – de rámolás közben a kulcsot ide-oda kell dugdosgatni a rekeszek zárása végett, ez meg kulcsotthagyásra hajlamosít, erre is biztos lenne valami elegánsabb megoldás (központi zár, mint az autókban, ha már úgyis autós műszerfala van?).

Menet közben városban abszolúte kényelmes, könnyen kanyarodós, robogós, alacsonyan lévő súlyponttal. Autók közé a mérete miatt inkább nem vittem be, de azért fürgén fordulékony, viszont a pici kerekek és a kemény felfüggesztés miatt fogtömés igazgató. A súlypontja mélyen a fenekünk alatt, robogós mintára. Ami kellemesen meglepett, utassal a motor súlypontja nagyon kényelmesen mászott feljebb, utassal együtt vált ideálissá!

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük