fbpx
KiemeltMotorokMotortesztek

Nagyvárosi guriga: Honda FJS (SW-T) 600 teszt 2011

Honda FJS600 08Kifejezetten jó volt utassal motorozni ezen a vason!  A sofőr szempontjából ez nagyon jól ki van találva. A motor teljesítményén se érződött változás, igen jól viseli az utasmotoroztatást. Bár némi nyafogást volt  az utasok részéről, hogy “szétverte a fenekemet mert kemény a felfüggesztés” – de talán a kicsi kerekek és a magyar útviszonyok találkozása teszi. (Az állítási lehetőséget meg vagy nem találtam meg, vagy nincs.) Az ülés maga kényelmes, de a rugózás (hiánya) miatt a komfortélmény elveszik.

Nekem még ami szimpi volt, hogy az utas lábát amolyan kartámaszként használhatom (előnyben a közeli kapcsolatok). A duplán sánta utas morgott felkászálódás közben, hogy mégis a Himalájára kell másznia vagy hová, és hú de magasan van a sofőrhöz képest ő, mert kilát mögülem. A magasra mászó utas viszont felszállás közben tényleg erőteljesen billegteti a vasat, de azért meg lehet tartani (még a nálam 25 kilóval nehezebbet is meg tudtam).

A motor nagy plexije ezek után őt már pláne nem védte. Az egészségesebb végtagokkal rendelkező utas viszont kényelmesen mászott fel és gubbasztott hátul, neki csak a felfüggesztésre volt panasza. Az első ülésen ülve én enyhén keménynek nevezném a felfüggesztést, de a hátul ülők ezek szerint ezt jobban érezték.

Az első fék rendesen végzi a dolgát, a hátsó tányérok viszont igen határozottan harapnak, ezt meg kell szokni. Induláskor ajánlott mindkettőt behúzni jó alaposan különben meg se nyekken a szerkezet, allergiás arra is, ha a sztender lent van. Van rajta még egy rögzítő fék, ez a lejtőn való megállásoknál igen kellemes. A kézifék behúzását a műszerfalon egy piros lámpa jelzi, de azért elindul vele ha elég erőszakosak vagyunk.

Honda FJS600 04

Az automata váltó hááát… na igen, kinőttem én ebből a dologból, szeressem magam adagolni a pacikat. Itt 50 db lóval garázdálkodik a rendszer, az optimális 5000-5500 körül tartja a fordulatszámot, és aki kényelmes típus és nem törődik az efféle részletekkel ez ügyben, ezt szeretni fogja, mert van alatta és felette is még tartalék.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Fogyasztása nem robogós, az 5 litert nyugodt lélekkel bekajálja vegyes városi és autópályás szaladgálás közben, de a 16 l-es tankból ez 300 km-t kényelmesen megenged.

A járgányt leginkább városban sokat motorozóknak javaslom, akik a bukót és a térdvédőt-kesztyűt nem akarják állandóan magukkal hurcibálni, és elegánsan akarnak megjelenni, miközben haladnának is a dugókat szelve. Ingázóknak ideális lehet, ha sok helyen sok mindent kell napközben intézni.

A vas igen rendesen fel van műanyaggal öltöztetve, és nem kell attól rettegni, hogy a ruha valamelyik része összeolajozódik bárhonnan is – amolyan foteles-autópótlós. De persze anya is elragadhatja időnként a gurigát egy nagyobb bevásárlásra, sőt túrázásra is kényelmes, és nem gond, ha az autópályán is kell vele haladni, mert azért bírja a tempót, még ha komótosan is. Nagyvárosi szaladgáló, cekkeres, túrás kitekintésekkel.

5 1 vote
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x