KiemeltMotorokMotortesztek

Nagyvárosi guriga: Honda FJS (SW-T) 600 teszt 2011

Honda FJS600 03

Jó nagy luk van a tank és a fedél között is, 10 deka mogyorós rágcsit vagy egy adag élesztőt belepréselhetünk oda is. A csomagtartó istenkirály a két bukónyi hellyel, és kipróbáltuk, hogy a 20 literes macskaalommal is kompatibilis.  Vagy kiló dinnye, a térdvédők, kesztyűk, bukók, kis táska, közepes hétvégi bevásárlás.

Viszont az ülés alja úgy van kialakítva, hogy csak az előrefelé néző és hátra alaposan bepasszintott két bukósisakra lehet csak az ülést rázárni, ez némi fejtörést okozott az egyik megálló alkalmával, hogy mégis mi az istenért nem fér most be a két buksi ami idáig igen…

Műszaki adatok

Motor: vízhűtésű, kéthengeres négyütemű soros, katalizátorral
Hengerűrtartalom: 582 cm³
Furat x löket: 72 × 71,5 mm
Kompresszióviszony: 10,2:1
Keverékképzés: PGM-FI befecskendezés
Teljesítmény: 37 kW (51 LE) @ 7000 1/min
Forgatónyomaték: 54 Nm @ 5500 1/min
Gyújtás: Tranzisztoros
Indítás: Önindító
Sebességváltó: Fokozatmentes, ékszíjas
Szekunder hajtás: Szíj
Első felfüggesztés: Ø 41 mm teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: lengővilla, 2 rugóstag
Első fék: Ø 256 mm tárcsafék, háromdugattyús féknyereg, (*ABS)
Hátsó fék: Ø 240 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, (*ABS)
Első kerék: 14 × MT2.75
Hátsó kerék: 13 × MT4.50
Első gumi: 120/80-14 (58S)
Hátsó gumi: 150/70-13 (64S)
H x Sz x M: 2275 × 770 × 1430 mm
Tengelytáv: 1595 mm
Ülésmagasság: 740 mm
Szabadmagasság: 140 mm
Menetkész tömeg: 218 (*247) kg
Üzemanyagtank: 16 l
Ár reg. adóval: 1 873 000 Ft + ABS + 150 000 Ft

Egyébként teleszkópos az ülés, szóval megáll magától és ez űberkényelmes dolog rámolás közben. Az ülések felülről jó széles szabásúak, én igen kényelmesnek találtam őket, de azért körbe tudom azt is nyafogni. Finom kis részlet: az utas lábtartója elegánsan behajtható a spoilerbe. A hátsó ülés párnázottságára és a lábtartók üléspozíciójára nem volt panasz, bár mindkét utas megjegyezte, hogy nagyot kell terpesztenie (a fiúk örülhetnek).

Honda FJS600 02

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Hátulról nézve a járgány ugyancsak kisgömböc, enyhén ufós szögletes beütésekkel, hercig külön álló kapaszkodóval. Egy kicsit a lámpák vonalvezetése hajaz az elején lévő pillangótekintetre, de jóval szögletesebb módon, brutálisan nagy piros lámpákkal. Lehetetlen nem észre venni, ha az világít.

A kipufogó dupla csövű egybe ovál, ide tettek egy kis krómozott védőlapot a dizájn kedvéért. Kellemes duruzsolós mély hangú. Összességében klasszikus nagytestű robesz fazon, semmi extra külcsín, bár az autós műszerfal a kistányérokkal nekem bejön. Gyújtást rátéve nincsen üdvözlő műszerzümmögés, a motor hangját a kipufogó adja: kellemes duruzsolós.

Az első meglepetés ráülve ért. A széles, háromszög szabású első ülés annyira széles, hogy éppen leért a lábam. Az ülésmagasság egyébként kellemes motoros magasság, de a széles ülés bizony elvesz a lábhosszúságból. A hosszú lábúak és magasra nőttek (190 felett) ráülve az iránt panaszkodtak, hogy nem tudnak a kétszintes ülésen hátrébb csúszni, a térdükket pedig nincs hová tenni, csak széttárt térdekkel vidámították a népet.

A széles ülés és a közepes méretű lábhossz miatt féltalpas pipiskedős a dolog, ez a 175 cm-es konfekciómérethez azért már kényelmetlen, pláne hogy a motor 250 kg körül van megtankolva, és azt féltalppakkal rutinmozgatni, hát na megvallom nőiesen, azért nehéz, még ha jó alacsonyan is van a súlypontja.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük