Harley-Davidson Softail Slim 2014 Teszt
Első ránézésre a tesztelésre nekem szánt motor nem sok meglepetést tartogatott azon kívül, hogy sportosabb képet mutatott a megszokottnál. Ez be is igazolódott, mikor ráültem.
Többször voltam már tesztvezetésen a Harley Neszmélyi közben lévő szalonjában, hiszen a jelenlegi, harmadik motorom is egy még karburátoros Harley-Davidson Heritage Softail Classic modell. A Bázison ezúttal a kedves fogadtatás, regisztráció, ismerkedés után, mindenkinek bemutatták a tesztelésre szánt motort. Én egy Softail Slim modellt kaptam.
Ahogy az várható is volt, a sajátmotorom után szokatlan volt átülni erre az új modellre. Az átlagnál magasabb vagyok, ezért a trepnis lábtartót például közelinek éreztem, az egyenes vonalú széles kormány viszont kellemes meglepetést okozott. Az előre dőlő sportos ülés is kényelmes volt a teszt során. A kisméretű tükröket viszont szokni kell, hiszen nem látható benne a teljes „háttér”.
Miután mindenki megismerkedett a tesztelendő géppel a szalonudvarán, elindultunk. Az első pillanatban, a beindításnál érezhető a motorban rejlő erő, a léghűtéses TWIN CAM 1699 köbcentije kellemesen duruzsolt. A technika kényelme már itt kellemes volt számomra, hiszen a saját motorom természetesen szivatóval indul, viszont a hangja öblösebb.
Még több kép a Harley-Davidson Press Day-ről a galériában
A közeli lábtartók ellenére könnyen kezelhető a 6 sebességes váltó. Igaz a hatodik sebességet csupán egy alkalommal tudtam használni, a túra során tapasztaltam, hogy a motor nem szereti az alacsony fordulatot, rendszeresen vissza-vissza kellett kapcsolni, a nagy nyomaték ellenére.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A fékek kitűnően vizsgáztak, az elöl 4, hátul 2 dugattyús fékek könnyen, de nem durván visszafogják a 318 kg-os menetsúlyú motort, anélkül, hogy úgy éreznénk, kirepülünk a nyeregből. A kanyarokban engedelmesen dőlő gép parkolásnál is jól irányítható, az alacsony, 65 cm-es ülésmagassága könnyen mozgathatóvá teszi, a 2,35 méter hosszú motort.
A leírásban szereplő 100 kilométerre eső 5,6 literes fogyasztása is kellemes a méretekhez, teljesítményhez viszonyítva. Tehát a Harley megint egy igazi meglepetéssel rukkolt elő.
Ajánlom a Softail Slimet minden olyan motorosnak, akik sport motorról váltanának egy másik életérzésre. Hiszen egy olyan sportos motort kapnak, amelyet a nagy vasak „régi” köntösébe öltöztettek.