HírekMotorokMotorozás

A Hero meghosszabbítja a Harley-Davidson megállapodást

A Harley-Davidson még 2020-ban kötött licencszerződést az indiai Hero motorgyártó óriáscéggel, amely lehetővé tette a Hero számára, hogy Harley márkajelzésű motorkerékpárt fejlesszen, gyártson és forgalmazzon a hazai piacon. Most ezt a megállapodást kiterjesztik további motorokra és bizonyos piacokon történő nemzetközi értékesítésre.

Az eredeti, Hero által gyártott Harley-Davidson az X440 volt, amelyet 2023-ban mutattak be, és más Harley-Davidson modellekkel együtt értékesítettek Indiában. A Hero átvette az amerikai márka értékesítési hálózatát is, miután a H-D úgy döntött, hogy 2020-ban bezárja saját indiai leányvállalatát.

Most a Harley-val kötött üzletet kiterjesztették több Hero által fejlesztett gépre is. Az indiai vállalat sajtóközleményt adott ki, amelyben az áll: „A vállalat kiterjesztette partnerségét a Harley-Davidson Motor Company Inc. vállalattal annak érdekében, hogy a Harley-Davidson X440-et új változatokkal bővítse, valamint egy új motorkerékpárt fejlesszen ki mind a hazai, mind a kiválasztott nemzetközi piacokra.”

A „kiválasztott” nemzetközi piacok hozzáadása a Harley-Davidson kereskedők számára lesz érdekes, akik egy megfizethetőbb, belépő szintű modellért kiáltanak, hogy a vásárlókat a nyájba csábítsák. Az olyan motorok, mint a Triumph Speed 400 és Scrambler 400X, valamint a Royal Enfield megfizethető árú modelljeinek közelmúltbeli európai sikere azt mutatja, hogy az ilyen motoroknak komoly piaca van.

A vásárlók nagy része meglévő motoros, akik vagy nagyobb motorokról váltanak kisebbre/olcsóbbra, vagy egy újabb géppel bővítik garázsukat. A Triumphok, akárcsak a Royal Enfieldek, Indiában készülnek, és a KTM üzleti partnere, a Bajaj segítségével fejlesztették ki őket. Sikerük azt mutatja, hogy a vásárlók nem félnek indiai gyártású gépekre költeni a pénzüket.

Míg a Hero eddig Indiára összpontosított, ahol a 2024-ben gyártott 5,9 millió motorkerékpár túlnyomó többségét eladta, a márka kezdett a nemzetközi piacok felé fordulni. Már van egy létesítménye a németországi Münchenben, és bejelentette, hogy 2025 második felében terjeszkedni kíván Európában és az Egyesült Királyságban is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
Harley-Davidson X440

A Harley X440 saját változatát, a Mavrick 440-et gyártja, amely azonos SOHC, léghűtéses szimpla motorral és hasonló vázzal rendelkezik. Ha ez a motor export sikernek bizonyul, egyértelmű, hogy a Harley-Davidson X440 az Indián kívüli vásárlók számára is vonzó lehet.

Az X440 további változatai ugyanazt a motort használják majd, de a vállalat bejelentése, miszerint egy „új motorkerékpár” kifejlesztésére is készül, arra utal, hogy egy másik erőforrás is készül – talán egy olyan, amely az egyhengeres X440-es és a Harley legkisebb saját fejlesztésű motorja, a Nightster 975 köbcentis V-twinje közötti űrt tölti majd be, amelyet jelenleg Thaiföldön gyártanak az összes globális piacra.

Neked hogy tetszik a Harley-Davidson egyhengeres Roadstere? Elférne a garázsodban?

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük