HírekMotorokMotorozás

A BMW a retro ikrekre összpontosít

A BMW-nél 2025-ben a nagy, retro boxer ikermotorok lesznek a napirenden, az új R 12 S, két frissített R 18 cruiser és a tavalyi R20 Concept is a gyártás felé tart.

2024-ben a BMW legutóbb az R 12 S-t mutatta be, amely a viszonylag új R 12 nineT nagyrészt kozmetikai átdolgozása, amely az R 90 S-re emlékeztet az orr-rész, az üléspúp és az ikonikus narancs és ezüst fényezéssel, bár az eredeti Daytona Orange-nál valamivel élénkebb tónusban.

Az R 12 S-re szerelt burkolat, a hátsó egység és az „Option 719” alkatrészek mind opcionálisan elérhetőek az alapmodellhez, akárcsak a Headlight Pro rendszer, a Shift Assistant Pro, a fűtött markolatok és a tempomat, amelyek az R 12 S alapfelszereltségéhez tartoznak, de az R 12 nineT alapfelszereltségének ugyanilyen specifikációra történő feljavítása jelentősen drágább.

A márka első új modelljei 2025-ben egy pár frissített R 18 cruiser – az alap R 18 és az R 18 Classic – voltak. Mindkettő a masszív, 1.802 köbcentiméteres boxer ikermotor kissé átdolgozott, Euro5+-os változatát kapta. Akárcsak az R 18-as modellcsalád többi 2025-ös modellje, ami változatlan, 67 kW-os csúcsteljesítménnyel, de a nyomaték 158 Nm-ről 163 Nm-re nőtt, valamint változtattak a kerekeken és a stíluson is.

Az alap R 18-as a drótkerékről öntött ötvözetre vált, a hátsó kereke pedig 16 colosról 18 colosra módosul 2025-re. A változások közé tartoznak továbbá az új első és hátsó sárvédők, valamint a sokkal egyszerűbb és vonzóbb kipufogó, amely a korábban használt halszálkás kialakítás helyett két kör keresztmetszetű kipufogóvéggel rendelkezik. Az eredeti változaton a villákat rejtő burkolatok eltűntek, ami szintén eltávolodott az előző változat retro megjelenésétől.

Az R 18 Classic bagger is megújult: a korábbi változat kövér, 16 colos kialakítása helyett egy karcsú, 19 colos első kerék került bele. Az új sárvédő a korábbinál jóval tovább nyúlik a kerék körül, valamint ugyanaz a frissített hátsó sárvédő, amely a 2025-ös R 18-as szérián is megjelenik. Megmaradt a hagyományosabb megjelenés a villavédőkkel és a drótkerekekkel.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az egyik meglepetés, hogy az R 18-as modellek nem fogadták el a motor nagyobb, 2000 köbcentiméteres változatát, különösen azután, hogy a BMW 2024 elején az R 20 Concept modellel mutatta be ezt a motort. Az R 20 azonban a láthatáron van, mivel a BMW több védjegybejelentést is benyújtott az „R 20” név kereskedelmi célú használatára motorkerékpárokon.

Az R 20 Concept, amely lényegében az R 18 masszív, léghűtéses ikermotorjának megnövelt változatát kombinálta a sokkal kisebb R 12 nineT-hez hasonló futóművel és stílussal. Úgy tűnik, hamarosan szinte biztosra vehető a gyártása.

Forrás, címlapkép BMW sajtó

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük