fbpx

Terepre termett: BMW F 800 GS 2008

f800gs08 6966Ahogy egyre hűl az idő, lassan elpakoljuk a motorokat. De talán nem mindenki. Az endurósoknak még csak most kezdődik az igazi motoros szezon.

Alig van szebb annál, mint amikor motoron járjuk be az őszi erdőt. Talán csak az, ha lovon vagy gyalog… Ha a BMW F 800 GS-hez hasonló kétkerekűt választunk a túrázáshoz, vigyázzunk a természetre és a kirándulókra!

Tavaly ősszel a BMW két teljesen új enduro modellt mutatott be, amelyek a sikeres, egyhengeres F 650 GS utódjaiként kerültek a boltokba. Az új, soros kéthengeres, folyadékhűtéses, hengerenként négy szelepes, 798 cm3-es blokkal szerelt, és inkább közúti használatra ajánlott F 650 GS-ről korábban már írtam. A szezon végére maradt az új modell off-road verziója, amelyet nap sárga színben bocsátott rendelkezésemre az importőr.

Ránézésre nem sok közös van a két modellben, és ennek nem csak az az oka, hogy az egyik tesztmotor piros volt, a másik pedig sárga. Az F 800 GS megjelenése sokkal sportosabb, ami az idomok formája mellett a hosszú, 230 mm-es rugóúttal rendelkező, 45 mm átmérőjű, fordított teleszkópvillának is köszönhető.

Számomra már-már ijesztő volt a motor magassága, mégis, mikor ráültem, mindkét oldalon csaknem telitalppal leért a lábam a 88 cm magas ülésről. A nálam alacsonyabbak a modellhez felár nélkül 85 cm-es ülést is választhatnak.

f800gs08 6959

A motor üléspozícióját mintha csak nekem találták volna ki. A lovasnyereghez hasonlóan kiképzett ülésnek köszönhetően a motor „marjához” közel, a GS tömeg-középpontjában ülve tökéletes a GS súlyelosztása. Az alacsony súlypontot az ülés alá rejtett, 16 literes üzemanyagtartály biztosítja.

A széles, rezgéselnyelő kormány épp megfelelő távolságban, a lábtartó pedig kényelmesen, a sofőr súlypontja alatt helyezkedik el. A lábtartók gumiborítása igény esetén eltávolítható, hogy terepen a nyeregből kiállva ne csússzon le a vezető lába.

Még több kép a galériában!

A felegyenesedett üléspozíció arra utal, hogy ezt a Rotax motoros BMW-t nem hosszú, egyenes, aszfaltutakra tervezték, hanem inkább rövidebb, földutakkal dúsan tarkított kalandokra. A motor végsebességét 200 km/óra fölöttire saccolja a gyártója, amit valószínűleg a nyomatékos, 85 lóerős (63 kW) blokk és a gyári aszfaltgumik meg is engednének, de a magas felépítést nem erre találták ki. Nekem 170 km/óra volt a maximum, amit a magasított plexi mögé bújva még biztonságosnak éreztem.

 

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 2 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x