Terepre termett: BMW F 800 GS 2008
Az F 800 GS-en elöl úszó ágyazású dupla tárcsafék van 300 mm-es tárcsával, hátul pedig 265 mm-es tárcsa és egydugattyús fék segíti a jobb fékhatást. Extraként rendelhető, kikapcsolható, kétcsatornás ABS is a motorhoz. Ez utóbbit terepen ajánlott valóban kikapcsolni.
Én ezt nem tettem meg, mikor úgy határoztam, hogy a 800-as GS-t méltó környezetben fotózom le. Habár azt sem gondolom, hogy egyedül ez volt az oka, hogy a homokban eldőltem a motorral a teszt első napján. Talán a terepgumi- és az off-road tapasztalatom teljes hiánya is közrejátszott a borulásban.
Az F 800 GS-hez számtalan kiegészítő kapható. Ilyen például a tesztmotoron lévő bővíthető hátsó doboz is. Arra csak használat közben jöttem rá, hogy átvételkor már kibővített állapotban volt. Így kényelmesen belefért az esőruha a hátizsákom, és a Jet sisakom megálláskor.
Amikor a bevásárolt holmit bele szerettem volna tenni, rájöttem, hogy igazából a doboz szűkíthető. Akár olyan kicsire is, hogy maximum három pizzás doboz egy kesztyűvel kitámasztva kényelmesen hazaszállítható legyen benne. A dobozra szerelt szivacsok viszont igazán komfortossá teszik az utas számára az utat. Nekidőlve ugyanis biztonságosan megtartják a hátat.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A korábbról is ismert, egyre hatalmasabbra növekvő GS BMW-khez (R1150 GS, R 1200 GS Adventure) képest az új 800-as modellnek nagy előnye, hogy valódi piaci rést töm be. A középkategóriás endurók jelenleg szinte teljesen üresen tátongó piacán a 650-es modelleknél erősebb motort, az ezreseknél pedig jóval kisebb súlyt – feltankolva mindössze 207 kg – ajánl. Ez a kombináció terepen meghálálja magát, és a hétköznapi használatban is sokkal barátságosabb, kezelhetőbb, mint a nagy, nehéz túraendúrók.
Az F 800 GS-t a lehetséges versenytársaknál jóval magasabbra pozicionálták az ára alapján, de ezt megszokhattuk a német márkától. Még a fiatalabb korosztálynak szánt motorokat sem a nagy tömegeknek gyártják, hanem valódi prémium termékként kínálják a vásárlóknak.
Aki eddig ezt a márkát választotta nem bánta meg, és ez valószínűleg ugyanígy lesz az F 800 GS esetében is. Várhatóan azok között találja meg elégedett vásárlóit, akik legszívesebben nem autópályán túráztak, és nem esnek kétségbe, ha egy szép őszi délutánon kifogy gumijuk alól az aszfalt.