KiemeltMotorokMotortesztek

Terepre termett: BMW F 800 GS 2008

f800gs08 6963

Az F 800 GS-en elöl úszó ágyazású dupla tárcsafék van 300 mm-es tárcsával, hátul pedig 265 mm-es tárcsa és egydugattyús fék segíti a jobb fékhatást. Extraként rendelhető, kikapcsolható, kétcsatornás ABS is a motorhoz. Ez utóbbit terepen ajánlott valóban kikapcsolni.

Én ezt nem tettem meg, mikor úgy határoztam, hogy a 800-as GS-t méltó környezetben fotózom le. Habár azt sem gondolom, hogy egyedül ez volt az oka, hogy a homokban eldőltem a motorral a teszt első napján. Talán a terepgumi- és az off-road tapasztalatom teljes hiánya is közrejátszott a borulásban.

Az F 800 GS-hez számtalan kiegészítő kapható. Ilyen például a tesztmotoron lévő bővíthető hátsó doboz is. Arra csak használat közben jöttem rá, hogy átvételkor már kibővített állapotban volt. Így kényelmesen belefért az esőruha a hátizsákom, és a Jet sisakom megálláskor.

Amikor a bevásárolt holmit bele szerettem volna tenni, rájöttem, hogy igazából a doboz szűkíthető. Akár olyan kicsire is, hogy maximum három pizzás doboz egy kesztyűvel kitámasztva kényelmesen hazaszállítható legyen benne. A dobozra szerelt szivacsok viszont igazán komfortossá teszik az utas számára az utat. Nekidőlve ugyanis biztonságosan megtartják a hátat.

f800gs08 6955

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A korábbról is ismert, egyre hatalmasabbra növekvő GS BMW-khez (R1150 GS, R 1200 GS Adventure) képest az új 800-as modellnek nagy előnye, hogy valódi piaci rést töm be. A középkategóriás endurók jelenleg szinte teljesen üresen tátongó piacán a 650-es modelleknél erősebb motort, az ezreseknél pedig jóval kisebb súlyt – feltankolva mindössze 207 kg – ajánl. Ez a kombináció terepen meghálálja magát, és a hétköznapi használatban is sokkal barátságosabb, kezelhetőbb, mint a nagy, nehéz túraendúrók.

Az F 800 GS-t a lehetséges versenytársaknál jóval magasabbra pozicionálták az ára alapján, de ezt megszokhattuk a német márkától. Még a fiatalabb korosztálynak szánt motorokat sem a nagy tömegeknek gyártják, hanem valódi prémium termékként kínálják a vásárlóknak.

f800gs08 6922

Aki eddig ezt a márkát választotta nem bánta meg, és ez valószínűleg ugyanígy lesz az F 800 GS esetében is. Várhatóan azok között találja meg elégedett vásárlóit, akik legszívesebben nem autópályán túráztak, és nem esnek kétségbe, ha egy szép őszi délutánon kifogy gumijuk alól az aszfalt.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük