KiemeltMotorokMotortesztek

Terepre termett: BMW F 800 GS 2008

f800gs08 6988

Indulás után úgy volt, ahogy eredetileg is vártam: a forgalom fölé magasodva, kényelmesen, a sorok között cikázva szeltem át a várost. Ebben segítségemre volt többek között a motor jól észrevehető, endúrós hangja, ami a nemesacélból készült, könnyű kipufogórendszeren keresztül kerül a légtérbe.

A hatsebességes váltón rövidek a sebességi fokozatok, ezért a városban gyakran váltogattam. A városon kívül, hatodik sebességben viszont 100 km/órás tempónál visszaváltás nélkül bátran belevághatunk egy előzésbe.

A kezelőszervekkel ezúttal nem volt semmi probléma – már megszokhattam a BMW rendszerét, hiszen ugyanolyan, mint az F 800 ST-n vagy az F 650 GS-en. Csak indulás előtt párszor elmondtam magamban, hogy „bal index: bal markolat, jobb index: jobb markolat, jobb felül kikapcs”. Ami ezúttal az érdeklődésem középpontjába került, az a tesztmotorra szerelt, extraként rendelhető BMW-Garmin GPS volt.

f800gs08 6934

Bekapcsolás után a navigáció képernyőjén rögtön megjelenik egy felirat, hogy menet közben ne kapcsolgasd! De aki hasonló cipőben jár, mint én, vagyis hogy korábban még sosem próbált GPS alapján tájékozódni, biztos hozzám hasonlóan járt volna. Őszinte kíváncsisággal állítottam be rajta a kívánt címet, és menet közben lelkesen figyeltem, hogy milyen útvonalat ajánl a rendszer. Én persze jobban tudtam az utat.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Annak ellenére, hogy makacsul többször másfele mentem, mint amerre ő akart, és ezzel újabb és újabb feladatokat adtam neki, a műszer percre pontosan jól saccolta meg az érkezés időpontját a városi csúcsforgalomban. Az új M0 végképp feladta a leckét a navigációnak.

Kétségbeesetten próbált elirányítani bármelyik soron következő földútra, miközben a kijelzőn azt mutatta, hogy egy hatalmas szántóföld közepén vágok át éppen. És némiképp igaza is volt, hiszen néhány hónapja csak így tudtam volna eljutni Vecsésre ebben az irányban.

Hátul masszív, kétágú alumínium lengővilla, és a terepviszonyoknak megfelelően állítható adaptív csillapítású rugóstag 215 mm-es rugóúttal gondoskodik az út egyenetlenségeinek elnyeléséről. Az F 800 S és ST modelleken megismert szíjhajtást terepre alkalmasabb lánchajtás váltotta fel ennél a modellnél. A klasszikus, enduró méretű (elöl 90/90-21, hátul 150/70-17) gumikat erős, drótküllős felnikre szerelték.

BMW F 800 GS 2008 műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 798 cm3
Furat/löket: 82/75,6 mm
Névleges teljesítmény: 63/85 kW/LE, 7500 percenkénti fordulaton
Maximális forgatónyomaték: 83 Nm 5750 percenkénti fordulaton
Hengerek száma: 2
Sűrítési viszony: 12,0 : 1
Szelepvezérlés: DOHC (double overhead camshaft)
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szívó-/kipufogószelepek átmérője: 32/27,5 mm
Fojtószelepek keresztmetszete: 46 mm
Keverékképzés: elektronikus szívócső-befecskendezés, BMS-KP motorvezérlés
Kuplung: mechanikus működtetésű többtárcsás olajfürdős
Váltó: körmös kapcsolású hatfokozatú
Kerékhajtás: végtelenített O-gyűrűs lánc kerékagyba épített rándításcsillapítóval
Váz: térhálós acél váz, teherviselő motor
Első futómű: 45 mm külsőcső-átmérőjű ford. teleszkópvilla, 230 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: egy darabból öntött kétágú alumínium lengővilla 215 mm-es rugóúttal
Fékek: elöl: két tárcsa, Ø 300 mm, hátul: egy tárcsa, Ø 265 mm
Kerekek: drótküllős felnik, elöl: 2,15×21, 90/90-21 54 V gumival, hátul: 4,25×17, 150/70-R17 69 V gumival
Hossz: 2320 mm
Szélesség tükrökkel együtt: 945 mm, tükrök nélkül: 870 mm
Ülésmagasság: 880 mm (extra: 850 mm)
Tömeg : 178 kg szárazon, 207 kg menetkészen
Megengedett össztömeg: 443 kg
Üzemanyagtartály: 16 liter
Fogyasztás: 90 km/óránál: 3,8 liter, 120 km/órás sebességnél 5,2 liter
Alapár: 2 678 000 Ft (bruttó, reg. adóval együtt)

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük