CsajokKiemeltMotoros divat

Most akkor levetkőzve vagy felöltözve motorozzak?

Minimum motoros felszerelés

Általában a minimum, amit viselek a zárt bakancs, farmer, kabát (néha farmerkabát), nyitott vagy jet sisak és valamilyen vékony kesztyű protektorok nélkül, hideg időben valamivel vastagabb. Mióta motorozom, mindig volt protektoros cordura vagy bőr kabátom, még ha egy-egy alkalommal nem is viseltem, mindig ez volt a felszerelésem legbiztonságosabb és egyben legdrágább darabja.

A protektoros farmert tavaly szereztem be, és idén már a cipő kérdésben is szigorítottam. Mióta ezek megvannak, nem merek másban, egyszerű, protektor nélküli farmerben vagy bakancsban motorozni, mert bennem van az érzés, hogy mi van, ha pont most történik a baj, amikor ezek nincsenek rajtam.

Ezt a parámat az is indokolja, hogy életemben egyszer fordult elő, hogy a városban egy szál rövid ujjú pólóban motoroztam a kánikulában, és persze el is csúsztam a motorral úgy, hogy a karomról lehorzsolódott a bőr. Azóta mindig hosszú ujjú van rajtam, ha motort vezetek.

Biztonságos motoros ruhában bátrabban motorozhatsz

A tapasztalatom az, hogy ha rendesen felöltözöm, sokkal bátrabban motorozom, és szerintem ez a kulcsa a dolognak. Egy hátráltató tényezővel kevesebb, ha a ruhámon nem fúj át a szél, ha a pólómat nem csavarja a hátam közepéig a turbulencia, ha a lábszáramat nem égeti meg a kipufogó és a tangapapucs nem akad be a lábtaróba, amikor letenném a lábam. Ha nem zárt cipő van rajtam, odébb sem tudom tolni a motoromat.

Érdekességképp Floridában, ahol nem kötelező a bukósisak, egyszer sem motoroztam sisak nélkül, mert zavar a menetszél, összegubancolja a szél a hajam, és nem akartam napszúrást kapni, mégis sokan vannak, akik kihasználják ezt a lehetőséget, és boldogan cirkálnak sisak nélkül, miközben a kopasz fejüket süti a nap.

A lényeg tehát, hogy mindenki úgy motorozzon, ahogy számára a legbiztonságosabb. Ha úgy érzed, nem bírod a kánikulát, vagy csak a strandig gurulsz el fürdőruhában és papucsban, tudd, hogy sokkal sérülékenyebb vagy, vezess óvatosan! Annak is van egy hangulata, ha néha megszegjük a szabályokat, ha közben az esettek nagy részében betartjuk azokat.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

MIELŐTT BÁRKI FÉLREÉRTENÉ, EZZEL A CIKKEL NEM SZERETNÉK SENKIT ARRA BUZDÍTANI, HOGY MEGFELELŐ VÉDŐFELSZERELÉS NÉLKÜL MOTOROZZON. MINDENKINEK SZABAD AKARATA ÉS ELŐRE MEGÍRT SORSA VAN, ÉS LEHET, HOGY NEKI PONT AZ VAN MEGÍRVA, HOGY ÍGY HALJON MEG ATLÉTATRIKÓBAN ÉS TANGAPAPUCSBAN, MINT PÉLDÁUL A HÍRES INSTAGRAM MODELL NEMRÉG.

Halálos balesetet szenvedett Oroszország legszexibb női motorosa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük