fbpx

A kesztyű a motoros ruházat egyik legfontosabb része

noi motoros kesztyu 3Már az életünk első lépéseinél megtanuljuk, hogy a kéz legyen, amit eséskor reflexből azonnal leteszünk, ezzel tompítunk és védjük meg egyéb testrészeinket a sérüléstől.

Egy esetleges esésnél, biztosan leér a földre a motoros keze! De ezen kívül, senki se szeretne egy kellemetlen reumát. És ez nem csak hűvösebb időben tud kialakulni, hiszen a 30 fokos melegben is a testednél 6 fokkal hidegebb szél éri folyamatosan az ujjaid és a kézfejed ízületeit motorozás közben, tehát folyamatos huzatnak van kitéve.

Másrészt pedig a kihűlt ízületek le is merevednek, ami a reakcióidő növekedésével jár, ami ugyancsak egyértelmű, hogy mennyire veszélyes. Talán viccesnek tűnik nyáron kesztyűben robogózni, de nem haszontalan.

noi motoros kesztyu 1A kezünk védelme alapvető fontosságú, okos ember nem indul el motorral kesztyű nélkül. Mindenki a pénztárcájának megfelelően válasszon, de kerüld a legolcsóbbakat!Vannak biztonsági fokozatok, amiket az alapján tudunk kiválasztani, hogy mennyit ülünk a motoron.

Választhatunk a könnyű, általában valódi vagy szintetikus hasított bőrkesztyűtől, a legbiztonságosabb, kevlár betétes bőrkesztyűig. A lényeg, hogy valami mindig legyen a kezünkön, de azért sportmotorozáshoz ne viseljünk könnyű textil kesztyűt!Egy kényelmes, meleg kesztyű döntően befolyásolhatja a motorozás komfort érzetét.

Hogyan választhatod ki a neked legmegfelelőbb kesztyűt?

  • Legfontosabb szempont, hogy milyen gyakorisággal és milyen célra fogod majd használni. Sportmotorozáshoz általában keményebb kiképzésű kesztyűt, túrázáshoz strapabíróbb, míg városi motorozáshoz könnyű, nem túl meleg változatokat ajánlunk.
  • Ezek után választanod kell, hogy bőrből vagy textilből készült kesztyűt szeretnél. Már a textil kesztyűk többsége is víz- és szélálló és a bőrkesztyűk is választhatók jól szellőző, nyári változatban.
  • Majd a különböző bélésvastagságok következnek – azaz hogy milyen meleg kesztyűt szeretnél? Ha utólag kívánsz kesztyűd vastagságán változtatni, egy alsó kesztyűvel még mindig megteheted.
  • Következő a protektorok kérdése: természetesen más való túrázáshoz és nyilván más az endúrózáshoz. Aki sokat megy, akár nagyobb, mint 125-ös motorral, annak már kell a protektoros kesztyű.
  • És csak mindezek után következik a fazon. Az alapvető kényelem mellett például a kabátodhoz való illeszkedésről, a kesztyűszár hosszáról és az állíthatóságról se feledkezz meg!
  • Méretet az ujjak hosszának megfelelően kell választani. Fontos, hogy az ujjaink a kesztyűben végigérjenek, viszont az ujj végén lévő varrás ne vágjon be markolásnál, illetve a teljes kézfejet takarja be. Széltében mindegyik kesztyű, picit engedni fog, legyen gumikesztyű jellegű felvételkor, mert a tenyérnél gyűrődő kesztyű, hamarabb is kopik. Érdemes minél több kesztyűt felpróbálni. Azt a kesztyűt tudjuk a legtovább használni, ami a legjobban illeszkedik. Előfordulhat, hogy 1-1 ujj hosszabb, általában a kisujjon, sajnos ezzel nem tudunk mit kezdeni, nem vagyunk egyformák.

A motoros kesztyűknél érdemes egy nyári és egy téli, vagy a kevésbé fázósaknak legalább egy átmeneti motoros kesztyűre beruházni.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x