fbpx
KiemeltMotorokMotortesztek

Átnyergelve: Harley-Davidson Pan America 1250, és 1250 Special teszt

Apró figyelmességek kalandoroknak

A kalandorok életét „apró” figyelmességek könnyítik, melyek között említhetném, a több állású hátsó fékkart, melyet egy mozdulattal lehet magasabb pozícióba állítani, segítvén ezzel a cross-csizmában való hatékony fékezést. De ide tartoznak a 4 állásban könnyedén mozgatható légterelő plexi, a fűthető ruházat csatlakozásának egyszerű ülés alatti kivezetése és hasonló finomságok, a teljesség igénye nélkül.

Az aktív futómű szenzorok segítségével hivatott automatikusan állítani az első és hátsó futómű csillapításának erősségét a tereptől és vezetési stílustól függően. Személyes tapasztalataim alapján szintén kiugróan jól, de voltaképpen észrevétlenül dolgozott.

Számomra továbbá a kormánygátló adott esetenként észlelhető esélyt egy-egy bukás elkerülésére mély homokos terepen. A motor súlyeloszlásáról nem kaptunk részletes tájékoztatást, de összességében kijelenthető, hogy könnyen terelgethető és kimondottan kiegyensúlyozott jegyeket mutat egyaránt on- és offroadon.

Másik oldalról azonban a tesztelésünk folyamán tapasztalt néhány esés/dőlés (jellemzően kis sebességnél, szinte álló helyzetben) arra enged következtetni, hogy az első futómű olykor hajlamos az elvárttól eltérően is reagálni.

Természetesen nem lehet szó nélkül hagyni, hogy jelenleg a Pan America egyik felszereltségében sem elérhető semmilyen sebességváltást segítő rendszer, ami tovább növelhetné a vezető kényelmét. A fejlesztő csapat mentségére legyen mondva, hogy olyan jól kiegyensúlyozott, és erős nyomatékáttétet biztosít a motor önmagában, hogy valójában terepen már eleve töredék igény merül fel a sebességváltásra.

Teszem hozzá, aki még motorozott anno a Simson-MZ világában az pontosan tudja milyen kuplung-bovden nélkül motorozni… szóval még ez sem egy áthidalhatatlan feladat :D. Természetesen a váltóasszisztens fejlesztésének kérdését a Harley mérnökeinek is nekiszegeztük, akik szűkszavú válaszukkal és sejtelmes mosolyukkal arra engedtek következtetni, hogy bőven akad még meglepetés a HD mikulás-zsákjában.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Harley-Davdison PanAmerica 1250 2021

Amit picit bánok, hogy a sok pozitív élmény és tapasztalás mellett még így sem volt elegendő idő arra, hogy mindent teljes mélységében elsajátítsunk a motorról. Az elektronikai finomhangolások, a kijelző kettős vezérlése (érintőképernyő + kormányvezérlés), a különböző vezetési módok beállítása, a HD saját applikációján keresztül működő színes navigáció fürkészése, és az éjszakai vezetést nagyban támogató Daymaker® Signature adaptív fényszórójának (ami a motor dőlésszögéhez igazítva 8, 15 és 23 foknál fokozatosan kapcsol be) kipróbálására, csak csekély lehetőségünk maradt.

 

Nincs még vége, lapozz!

5 1 vote
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x