Átnyergelve: Harley-Davidson Pan America 1250, és 1250 Special teszt
A második nap a terepmotorozás jegyében
Ezzel térjünk is át a második napra, ami leginkább a terepmotorozás jegyében telt, s ahol végül a legnagyobb meglepetéssel szolgált számomra a Harley-Davidson Pan America 1250 Special.
Túravezetőink (és átmeneti mentoraink) tapasztalt Cseh Dakar-versenyzők voltak, így egy pillanatig sem kételkedtünk abban, hogy a felmerülő offroad kihívásokat a PanAm vígan teljesíti. Maximum azt kellett ténylegesen elhinnünk, hogy mindezt mi is le tudjuk majd vezényelni a nyeregből. És végül milyen „könnyedén”!
A motor és a mögötte meghúzódó elektronikai rásegítés egész egyszerűen olyan észrevétlenül és szépen dolgozik a sofőr keze alá, hogy könnyedén megfeledkezhetünk tudásbeli hiányosságainkról. Off-Road vezetési módban a járgány kifejezetten megengedő a vezető kisebb hibáival szemben. Nem büntet, nem torol, csak a maximális élvezetet nyújtja annak, amit egy offroad kaland kínálhat.
Persze a gyakorlottabb lovasok számára elérhető az Off-Road Plusz mód is, ahol az elektronikai vezetéstámogató rendszerek többsége kikapcsolásra kerül, illetve beállítható még az Egyéni Off-Road Plusz mód is, ahol teljesen a szubjektív igényekre szabhatjuk az elektronika működését. Ezen opciók pozitívumai már inkább a kiegészítőként választható Michelin Anakee Pan America bütykös gumijával tudják a maximumot nyújtani.
Ahogy azt korábban említettem, nekünk jobbára a Michelin Scorcher Adventure változat volt elérhető, ami a nagyon laza homokot (legalábbis hosszú távon) és a szélsőségesebb sárdagonyát picit több vezetői beavatkozással tudta kezelni. Minden más felületet, legyen az murva, földút, fű, kavics, mind-mind gond nélkül „joy-ride” szinten abszolvált.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Azt gondolom a Pan America Special alapfelszereltségében fellelhető mintázat bőven elegendő a kedvtelési szintű kalandoroknak. A Special alapfelszereltségéhez tartoznak továbbá a belső nélküli küllős kerekek, amik az alacsonyabb tömeg mellett lehetővé teszik a gumiabroncs leszerelése nélküli küllő javítását vagy adott esetben cseréjét.