KiemeltMotorokMotortesztek

Szülinap Sopronban: idén utoljára tesztelhettük a kamionnyi Harley-t Magyarországon – VIDEÓVAL!

Harley- on Tour Sopronban 2023 július 14-16.Az idei motoros szezonom egész jól alakul az elmúlt 10 évemhez képest. A gyerekeket már nem viseli meg, ha itthon hagyom őket pár napra, így végre ismét ezrekben számolhatom az évi megtett kilométereket. Az elmúlt hétvégén is beletekertem párszázat a különböző járgányokba.

Kezdődött azzal, hogy egy hétig nálam van a Honda Rebel 1100 Touring DCT tesztelésre. (Erről majd egy kicsit később, mert a teszt még tart.) Mivel ez egy túra motor, mindenképp muszáj vele túrázni, hogy alaposan kipróbáljam. Kapóra jött hát, hogy ezen a hétvégén Sopronban járt a Harley-Davidson Demo Truck az idei év összes modelljével. Ráadásul a Soproni Harley-Davidsonnak 5 éves születésnapja is volt, így több legyet ütöttem egy csapásra.

Tehát péntek délután felpakoltam a nagy Rebelt és lemotoroztam Hegyeshalomba márkatársamhoz és már évek óta hűséges túrapartneremhez, Stefihez, hogy másnap együtt motorozzunk át Sopronba a tesztnapra.

Egyébként rá kell jöjjek, hogy elég egyhangúak a Harley-tesztjeim mostanában… csak azokat a motorokat vagyok hajlandó ilyenkor kipróbálni, amikről tudom, hogy jó lesz. Sajnos – bár úgy tűnik, hogy a Harley-k mind nagyok – a 180 cm-es magasságomhoz néhány modell felépítése egyáltalán nem passzol, így az évek során megtanultam, hogy jobb ha elkerülöm őket jó nagy ívben.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Sőt, volt már részem olyan motortesztben, amikor egy látszólag kényelmes modellen olyan kemény volt a kuplung, hogy a két órás (V.I.P.) tesztkör végén már majdnem sírtam, amikor megláttam egy lámpás kereszteződést, vagy fékezett előttem a csapat.

Kedvenceim: a Pan America és a Street Glide

Az idei évben kettőre csökkent a kedvenceim száma. Vagy inkább eggyel nőtt, így a Street Glide különböző változatai mellé beférkőzött a a Pan America Special. Ebben a két modellben mindig megbízhatok. Nyíregyházán is ezekkel mentem, Budapesten is ezekre iratkoztam fel és most Sopronban is őket választottam – annyi csavarral, hogy az új Street Glide ST volt ezúttal a másik áldozat.

A Pan America egy túraenduro, amin egyenes háttal, kényelmesen lehet utazni (ez nagyon jól esett a Rebel után), és bár a felépítése nagyon magas, az adaptív teleszkópnak köszönhetően megálláskor leereszkedik a motor. Ilyenkor nem teljes talppal, de biztonságosan leér róla a lábam. Egyébként az 1250 ccm-es blokk nagyon erős, nyomatékos, így lendületes motorozást tesz lehetővé. A futóműve meg kiváló a magyar utakra, amik sok helyen megfelelnek egy off road pályának.

Harley-Davidson Street Glide ST 2023
Harley-Davidson Street Glide ST 2023

Stefi képei a soproni hétvégéről a galériában

A Street Glide már 12 éves szerelem nálam. Az első alkalom, amikor ültem rajta, egy ugyanilyen tesztmotorozás volt. Ezért is buzdítok mindenkit arra, hogy használjon ki minden ilyen alkalmat, és próbáljon ki minél több modellt. Nem csak a Harley-kra gondolok, minden márka szervez tesztnapokat, pont azért, hogy új vevőket találjanak, de ez nem jelenti azt, hogy elvárják, hogy megvegyük a kipróbált motort.

A motorokon Casco van, tehát a kockázat minimális, és így saját tapasztalatot szerezhetünk azzal kapcsolatban, hogy milyen stílus, milyen márka vagy milyen üléspozíció a megfelelő, az ideális, a kényelmes nekünk.

Most Sopronban például arra jutottam, hogy kár volt variálnom, a Street Glide ST nem jött be. Ezen is kemény a kuplung, meg amúgy minden: az ülés, a futómű, meg a sportlégszűrő csonkja, ami kékre-zöldre verte a sípcsontomat. Szóval marad a sima vagy a Special változat, ami kényelmes cirkáló jó szélvédelemmel, kiváló futóművel és épp elég erős motorral.

Electra Glide Ulra Limited

Harley-Davidson Ultra Limited 2023
Harley-Davidson Ultra Limited 2023

Stefi ismét mindkét alkalommal az Electra Glide Ulra Limited-et választotta. Ő is tud valamit: ha megtaláltad a tökéleteset, akkor onnan már nincs visszaút. Ő az idei összes teszten csak ezzel a motorral ment. Mekkora mák, hogy sokan még a férfiak is félnek tőle, mondván, hogy túl nagy, ezért az esetek 90%-ban szabad volt, amikor modellt kellett választani.

Azért idén is kikérdeztem, hogy miért pont az Ultra, és mindig van valami újabb érve, ami a modell mellett szól. Persze a soproni szalonban kiállítótt gyönyörű, gyöngyházfehér Road King – ami a saját motorjának a fiatalabb, keménydobozos változata – még így is meg tudta dobogtatni a szívét.

Harley-Davidson Road King

Bónusz kör

Miután lement a teszt hivatalos része és 4 órakor a vendégek már a Wireless Heart koncertjére kezdtek készülődni – amúgy nagyon jó kis banda, kiváló választás volt egy ilyen motoros buliba – a benfentesek mehettek még egy bónusz kört a tesztmotorokkal. Ezúttal elboltoltam Stefivel az Ultrát, így cseréltünk és ő ment a Street Glide Special-lel.

NaNa képei a soproni hétvégéről a galériában

Már értem a rajongását. Az Ultra már nem is cirkáló, hanem egy tengerjáró hajó. A bőr fotel kényelmesen támasztja a derekamat, miközben duruzsolva siklunk az országúton. Könnyedén veszi be a kanyarokat, és ha menni kell, akkor egy pillanatot sem habozik: az a mély Harley-dübörgés, ahogy alulról megindul… a zenét nem kapcsoltam be, pedig azt is lehetett volna.

Harley-Davidson Road King és Honda Rebel 1100 Touring DCT
Harley-Davidson Road King és Honda Rebel 1100 Touring DCT

Végül arra jutottam, hogy nekem csak azért nem az Ultra a favorit, mert még nem vagyok elég érett hozzá. Talán pont a hátsó fotel az, ami miatt mindenki azt gondolja, hogy túl nehéz vagy túl nagy, pedig annyira jó helyen van a súlypontja, hogy – főleg menet közben – súlytalannak érződik, bármilyen hatalmas.

A Street Glide szerintem fiatalosabb, vagányabb. Lassan a gyerekek is külön motoron motoroznak majd (még jó lassan), úgyhogy talán kihúzom valahogy addig a leszerelhető háttámlával. Úgyis sokkal jobban néz ki úgy, ha nincs rajta.

***

Amúgy ezen a hétvégén a csajok megint Sopronba mennek egy csak csajos túrára a Csajok a motoron szülinapja alkalmából, amin én sajnos nem leszek ott, mert nyaralni megyünk a családdal. Nem motorral. Ha érdekel a túra, keres rá a Facebook csoportunkban!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük