fbpx

Harley-Davidson tesztmotorozás mindenkinek

Első alkalommal érkezett Budapestre a Harley-Davidson teszt kamion. Április 17-18-án az Ötvenhatosok terén bárki kipróbálhatja a 23 modellt.

Ilyen még nem volt. Ott áll a felvonulási téren egy hatalmas, fekete kamion, előtte pedig egy csomó motor, amelyek mind-mint arra várnak, hogy kipróbáljam őket. A bőség zavarában hirtelen nem is tudtam, hogy melyikkel kezdjem.

Bár volt nálam bukósisak és kabát, mégis kaptam egy Harley-Davidson márkájú, csinos, női kabátot a méretemben, és egy rám való sisakot is. A kamion személyzete egyébként alaposan fel van készülve, mert minden női és férfi méretű kabátból és a sisakokból többet is hoztak magukkal.

Úgy gondoltam, először a Street Bobot próbálom ki. Ez az a bobber stílusú Big Twin modell, amelyik külsőre jelenleg legjobban tetszik a kínálatból. Tavaly már volt szerencsém menni eggyel, de az már átesett némi módosításon, így alig vártam, hogy letesztelhessem a gyári verziót is.

Már tűkön ültem, de valaki beelőzött, így várnom kellett. Gondoltam egyet, és engedtem a rábeszélésnek, elkötöttem hát a Vrodot. Az üléspozíció egyből szimpatikus lett, csak a pedálokat nem találtam meg elsőre… és másodikra sem. Életveszélyesen kalimpáltam a levegőben a lábaimmal a személyzet őszinte megrökönyödésére. Valószínűleg átfutott az agyukon, hogy mit akarok ezzel az 1250 cm3-es döggel.

Miután kikanyarodtam a főútra, beállítottam a tükröket (igen ebben a sorrendben), átverekedtem magam a Városligeten és az azonnal elém ugró rendőröket is megdumáltam, hogy jelenleg csak a jogsimmal szolgálhatok és motor, aminek semmilyen papírja nincs nálam nem is az enyém, már rutinosan csaptam a 130 ló közé.

Még több kép a galériában!

A Vrod meglepően kezes, a nyomatéknak köszönhetően nagyon rugalmasan vezethető, és ami legjobban tetszett, hogy nagyon kényelmes – a hátsó ülés lépcsője tökéletesen kitámasztja a sofőr csípőjét, így nem volt az az érzésem, hogy lerepülök gyorsításkor. Ráadásul a 130 ló – amitől induláskor még kicsit féltem – egyáltalán nem kezelhetetlen. Nem is csoda, hogy vigyorgó fejjel gurultam vissza a Városligetbe.

Addigra visszahozták a Street Bobot. Azonban ahogy ráültem, már éreztem, hogy ezzel bajom lesz. Az ülés olyan alacsony, mintha egy sámlira ültem volna le, és a lábtartót ismét nem találtam meg – a Vrod előretolt lábtartójához képest ezen a modellen a hagyományos helyen kellett volna keresnem. A magas “talicskakormány” miatt szokatlanul magasra és előre kellett nyújtóznom, és a csuklóm kicsavart pozíciója miatt alig bírtam bekanyarodni egyesben, és pár sarok után már görcsben állt az egész tenyerem.

Ettől függetlenül mégis ez az a modell, ami jelenleg a legjobb formájú Harley-Davidson szerintem, és a legtrendibb a külseje. A tankembléma gyönyörű, és ha valamilyen oknál fogva ilyet kellene vennem, az biztos matt-fekete lenne. Szerintem nyugodtan kijelenthetem, hogy ezt a modellt nálam jóval alacsonyabb sofőrökre tervezték, nekik valószínűleg így, ahogy van kényelmes, tehát a csajoknak kifejezetten jó választás lehet.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x