KiemeltMotorokMotortesztek

A fürge zöldség: Kawasaki ER-6f 2012 Teszt

A szemből szúrós szöcsketekintetű vas a Ninja dizájnelemekkel igen pofás sportos kinézetű darab lett.

Az oldalsó kopoltyús légterelői és a nagy púpos tank abszolúte egy agresszív jószág érzetét kelti, bár a szigorú külső egy jó belsőt takar, de azért ő egy jóindulatú motor, nincs hiszti, teszi a dolgát és szép a járása is.

A tank dizájnja igazán jellegzetes lett: ahol a kormány belelóg, ott műanyag betéteket kapott, szerintem egész jól néz ki, eltalálták. A motor eleje a hátuljához képest sokkal szélesebb, ezért oldalról nézve kicsit pitbullos az összhatás: széles mellkas, pici hátsó. Mindenesetre azért a hátsó is szép összességében, elegánsan kilóg a rugó alól (mostanság úgy látom ez divatos dolog, elég sok vason operálnak a rugó színezésével), a kipufogó pedig jobb oldalt alul rejtőzik.

A színe selyemcukor-kawazöld, vagyis metálzöld arany beütéssekkel, nekem ettől mindig az a régi celofános selyemcukor ugrik be, aminek mogyorókrém volt a tölteléke. Na aki az ilyen naked-sebességi öszvéreket szereti, annak ez a vas egy fincsi selyemcukor lesz. Ha a dizájnba akarnék belekötni, talán csak abba tudnék, hogy az indexek a szemből érkező motoron valamelyik oldalon el tudnak bújni, ha a motor egy kicsit szögben érkezik egy kereszteződésbe. Egyébként igazán áramvonalasan ezek az első indexek bele vannak süllyesztve az oldalidomokba, igazán ékszerszerű és szépen díszítő elemként.

Ráülve a vasra, a testtartás lábra sportos, felsőtestre nakedes, de ha húzzuk a bajszát ráfekhetünk rendesen. A plexije állítható egyéni viszonyokhoz, és a szélvédelme egész jó, még a térd is el van dugva a turbulenciák elől. Az ülés kényelmes, keskeny a tanknál és széles a medencecsont körül, és egészen kellemesen párnázott, nem jellemző vele a feltört fenék.

kawasaki er 6F 2012 6

A felegyenesedett üléspozíció miatt csuklóra se zsibbasztó a térd, ami a szokásosnál hajtogatottabb. Kicsit féltem tőle, hogy a szél majd belekapkod a széles spoilerekbe, de meglepően jól viseli az oldalszeleket. A plexiről érdemes megjegyezni, hogy ugyan csak vállig/nyakig véd a széltől, és állítható, de a fejre érkező áramlat egyenletes, nem rázza a bukót és nem különösebben zavaró. El van találva.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A súlypontja keresztcsont alatt érződik, utassal nem volt szerencsém próbálni, bár gondolom akkor az üléspozíció miatt hátra és felkúszik egy kicsit a súlypont.

A motor járása:

Az eleje egy kissé lágy, de nem zavaróan, viszont ezt fékezésnél érdemes figyelembe venni, főként, hogy az első fék igen határozott. A hátulja az én súlyomhoz ideálisan finom volt, nincs keménység benne sehol, de mégis stabil érzetű. A hátsó fék is határozott, nem a puha, lágyan finomkodó típus.

Érdekes érzésem volt tőle:

Külcsínyre egy vagány sportos jószág, belbecsre pedig egy jóindulatúan békés, de azért dinamikus és jó kanyarodási képességű, barátságos vas. A kanyarokban meglepően kezesen fordul bele, a sportmotorokhoz képest lágyabb futóműve a helyi göröngyös aszfaltjainkon is egész barátságosan halad.

Összességében egy kényelmesen dinamikus vas olyanoknak, akik szeretnek örömmotorozni, kényelmesen is szeretnek haladni, de ha elkapja őket a gépszíj, és tekerhetnek is egy jót vele. Kicsit farkasbőrbe bújt vagány bárány.

Műszaki adatok:

Átmérő145 mm (5.7 inches)
Első fék300 mm-es dupla tárcsa
Első féktárcsa átmérő300 mm
Első kerékméret120/70-ZR17
Első rugóút125 mm
Erőátvitel típusaLánc
Évjárat2012
Furat x löket83.0 x 60.0 mm (3.3 x 2.4 inches)
GyújtásDigital CDI
Hátsó fék220 mm tárcsa
Hátsó féktárcsa átmérő220 mm
Hátsó futóműfelfüggesztésAszimetrikus, egy lengéscsillapítós állítható előfeszítéssel
Hátsó kerékméret160/60-ZR17
Hátsó rugóút130 mm
Hengerűrtartalom649.00 ccm
Hosszúság2,110 mm
Hűtési rendszerFolyadék
IndításElektromos
KategóriaNaked bike
Kenési rendszerForced lubrication, semi-dry sump
Kompresszió11.3:1
Lóerő72,1 8500 ford./ percnél
Magasság1180 mm
ModellKawasaki ER-6F
Motor típusFolyadékhűtéses, négyütemű, párhuzamos kéthengeres
Nyomaték64.00 Nm 7000 ford./percnél
Sebességváltó6 sebességes
Szelepek száma (hengerenként)4
Szélesség770 mm
Szín opcióBlack
Tengely távolság1,410 mm
TengelykapcsolóWet multi-disc, manual
Tömeg209.0 kg
Ülésmagasság805 mm
Üzemanyag kontrollDOHC
Üzemanyag rendszerÜzemanyagbefecskendezés: ø38 mm x 2 (Keihin)
Üzemanyag tartály16 liter
Váz típusaAcél bölcsőváz
villaszög25.0°
Vontatmány106 mm (4.2 inches)

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

2 gondolat a “A fürge zöldség: Kawasaki ER-6f 2012 Teszt” poszthoz

  • László Péter

    Hol vannak a műszaki adatok?

    Válasz
    • Bocsánat, eltüntek az éterben. Visszatettem. 😀

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük