Átnyergelve: Harley-Davidson Pan America 1250, és 1250 Special teszt
Visszagurulást gátló rendszer
Finom és kényelmes támogatást jelent még az emelkedőn/lejtőn hasznos „visszagurulást” gátló rendszer (HHC), ami az elindulást hivatott segíteni. Ez a kiegészítő apróságnak tűnhet elsőre, mégis jól példázza az emberközpontú tervezést. Említhetném ugyanitt például azt a kedves gesztust, hogy az 6.8 inch átmérőjű érintőképernyő menüje akár magyar nyelvre is beállítható… na de ne szaladjunk ennyire előre.
Az aszfaltbetyárságot és a kanyarvadászatot a legkülönfélébb technikai rendszerek támogatják, melyek olyannyira észrevétlenül teszik (jól!) a dolgukat, hogy az ember egy gyengébb napján is úgy érzi, hogy a szerpentinek királya (vagy királynője 🙂 ).
Beépített technikai rendszerek:
- Elektromosan beállítható vezetési módok
- Kanyarodási elektromos fékrendszer (C-ELB)
- Kanyarodási blokkolásgátló fékrendszer (C-ABS)
- Kanyarodási kipörgésgátló rendszer (C-TCS)
- Kanyarodási gázadás kontrolláló rendszer (C-DSCS)
A Harley-Davidson, a Michelinnel közösen tervezett Scorcher Adventure abroncsai pedig remekül helyt álltak a különféle on- és offroad útviszonyokon egyaránt, bevallom, végül meglepően jól.
A vízhűtéses Revolution® Max 1250-nel szerelt Pan America a maga 150 pacijával semmivel sem marad el versenytársaitól. A változó szelepvezérlésnek és az ebből fakadó teljesítménygörbének köszönhetően pedig a motor egyenletes, stabil és progresszív erőforrást biztosít a szélsőséges tartományokban is. Erős, harapós, de nem kiszámíthatatlanul robbanékony, ami a személyes habitusunknak megfelelően lehet pozitív és negatív előjelű tulajdonság egyaránt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A nyeregben elhelyezkedve azonnal szembetűnő, hogy milyen keskeny és hosszúkás a 21 literes tank, aminek eredményeként egyszerre érezzük kecsesnek, és összességében könnyednek a 245 – 258 kg össztömeget. A kormány viszont ennek hatására elsőre furán távolinak (alacsony ülésbeállítás esetén még magasnak is) tűnhet, de gyorsan megszokható. Továbbá nekem nagyon szimpatikus volt, hogy terepen, a motoron állva is kényelmes magasságot jelentett a kormány (más márkánál ezen bizony csak a kormánymagasító segített).