KiemeltMotorokMotortesztek

Átnyergelve: Harley-Davidson Pan America 1250, és 1250 Special teszt

Harley-Davdison PanAmerica 1250 2021

Visszagurulást gátló rendszer

Finom és kényelmes támogatást jelent még az emelkedőn/lejtőn hasznos „visszagurulást” gátló rendszer (HHC), ami az elindulást hivatott segíteni. Ez a kiegészítő apróságnak tűnhet elsőre, mégis jól példázza az emberközpontú tervezést. Említhetném ugyanitt például azt a kedves gesztust, hogy az 6.8 inch átmérőjű érintőképernyő menüje akár magyar nyelvre is beállítható… na de ne szaladjunk ennyire előre.

Az aszfaltbetyárságot és a kanyarvadászatot a legkülönfélébb technikai rendszerek támogatják, melyek olyannyira észrevétlenül teszik (jól!) a dolgukat, hogy az ember egy gyengébb napján is úgy érzi, hogy a szerpentinek királya (vagy királynője 🙂 ).

Beépített technikai rendszerek:

  • Elektromosan beállítható vezetési módok
  • Kanyarodási elektromos fékrendszer (C-ELB)
  • Kanyarodási blokkolásgátló fékrendszer (C-ABS)
  • Kanyarodási kipörgésgátló rendszer (C-TCS)
  • Kanyarodási gázadás kontrolláló rendszer (C-DSCS)

 

Harley-Davdison PanAmerica 1250 2021

A Harley-Davidson, a Michelinnel közösen tervezett Scorcher Adventure abroncsai pedig remekül helyt álltak a különféle on- és offroad útviszonyokon egyaránt, bevallom, végül meglepően jól.

A vízhűtéses Revolution® Max 1250-nel szerelt Pan America a maga 150 pacijával semmivel sem marad el versenytársaitól. A változó szelepvezérlésnek és az ebből fakadó teljesítménygörbének köszönhetően pedig a motor egyenletes, stabil és progresszív erőforrást biztosít a szélsőséges tartományokban is. Erős, harapós, de nem kiszámíthatatlanul robbanékony, ami a személyes habitusunknak megfelelően lehet pozitív és negatív előjelű tulajdonság egyaránt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A nyeregben elhelyezkedve azonnal szembetűnő, hogy milyen keskeny és hosszúkás a 21 literes tank, aminek eredményeként egyszerre érezzük kecsesnek, és összességében könnyednek a 245 – 258 kg össztömeget. A kormány viszont ennek hatására elsőre furán távolinak (alacsony ülésbeállítás esetén még magasnak is) tűnhet, de gyorsan megszokható. Továbbá nekem nagyon szimpatikus volt, hogy terepen, a motoron állva is kényelmes magasságot jelentett a kormány (más márkánál ezen bizony csak a kormánymagasító segített).

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük